Sitt eget värde - den andra delen

Jag har kort där mina komplex framträder med all oönskvärd tydlighet, men det finns även kort där jag själv undrar om jag är riktigt klok, korten ur rätt vinkel.

Till stor del handlar detta om komplex som ingen i världen kan få mig att inte se när jag tittar på mig själv i en spegel. Det är den första delen.
.
Men den andra delen, den minst lika stora delen ska det här inlägget handla om. Delen som handlar om att känna sig uppskattad för den jag är, från den som är mig närmast.
Jodå, han älskar mig och tycker att jag är snygg, tror jag....och där har vi den andra lika stora delen, mitt tvivel.
.
Och varför tvivlar jag.
Jag är beräftelsenarkoman. Att få bekräftelse driver mig i mycket, engagera mig, gör mig bättre. Får jag bekräftelse vet jag att jag är bra och kämpar ändå hårdare eftersom jag är så bra...den goda cirkeln.
Får jag inte den bekräftelsen som jag så hett eftertraktar efterfrågar jag den...men redan där har jag misslyckats...för bekräftelse efter fråga är liksom inte riktig bekräftelse, den som  räknas. Tar han mig för givet?
.
Varför tvivlar jag?
Inte tillräckligt ofta blir jag smekt, får höra att jag är vacker, duktig, bra, bäst och inte tillräckligt ofta kastar han sig över mig.... för jag jämför med andra..såklart...med et paret som är utöver, som förmodligen har ett förhållande som är lika vanligt som Zlatan...
Frågar man Han så skullr han säga att jag är fåning...bli nästan arg för att jag är fånig.
Vist söker jag bekräftelsen på annat håll, men håller det på den allra oskyldigaste nivå. Vill bara höra superlativen, sen är jag nöjd.
.
Tvivlet gör att komplexen blir större än vad de skulle ha varit annars.
Jag fattar att ett ingrepp inte förändrar hans personlighet, men jag är övertygad om att (i följande prioritetsordning)
1. Avlägsnade fettdepåer på överarmarna
2. Avlägsnade ridbyxlår
3. Avlägnsande av depån på insidan av knät och låret
3. Ingen bekymmerssrynka
4. Minskade ögonlock
gör mig nöjdare = lyckligare
.
Nr 3 är inga ingrepp som jag känner att jag verkligen måste göra. Fettdepåerna tar jag bort "om det är värt det när man ändå är där och håller på"
Rynkan kankse jag prioriterar om X år. Den är ful som fan men den kan jag hantera.
Ögonlocken är inte aktuella än på många år.
Ska bli jäkligt intressant med en konsultation.

Kommentarer
Postat av: hellomotti

Jag tror det är väldigt nyttigt att bena upp det för sig själv som du gör. Att inte få uppskattning/komplimanger/spontankramar är nog tyvärr ett problem du delar med många kvinnor. Träbockar!!! Och inte har de komplex över sina kroppar heller....

2012-06-26 @ 19:39:07
URL: http://hellomotti.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0