ARG

Har så mycket ilska innuti. Obearbetad gamma ilska.
.
ARG över att Pappa togs ifrån mig 2 dagar efter mun 21:a födelsedag. Han hann fylla 50 år med knappt 2 månader till godo.
ARG för att jag föväntades vara stark när Pappa dog. Stark för Mammas och lillebrors skull.
ARG för att jag inte någon frågade hur jag mådde. Lillebros som var omyndig fick proffesionell hjälp. Mamma som fu fick proffesionell hjälp.
ARG för att lillebror som omyndig fick en hel skrälledus med pengar för att Pappa dog innan han blev myndig.
ARG för att jag är ARG över pengarna. Jag är inte mssunsam men ARG över att det är så stor skillnad på att vara 17 resp 21 i en sådan situation.
.
ARG och ledsen för missfallen.
ARG och saknad över barnen som aldrig fick födas. Mest av allt ARG och ledsen över h*n som skulle ha kommit i september -07.
ARG över att kroppen slutade fungera efter missfallen.
ARG över att det tog så lång tid innan någon tog mig på allvar fast jag visste att ngt var fel.
ARG över att Mamma inte orkade, vill förstå och se att det var tungt.
ARG över att jag är ARG eftersom jag fått mina barn både genom banaskal och räkmacka jämfört med många andra.
.
ARG över att förlossningen blev så lång och att personalbytena gjorde så att ingen reflekterade över att jag inget hade sovit på nästan tre dygn.
ARG över att jag inte blev glad när hon kom, att jag inte brydde mig, att jag nästan tappade henne när jag somnade.
ARG över att jag sprack en massa.
ARG över att de inte lyssnade på att "självupplösande stygn" inte funfera på mig så att jag fick varblåsor i hela underlivet.
ARG över att jag hostade så att jag sprack upp igen.
ARG för att jag inte fick ngn information hur jag skulle överleva de två påföljande veckornas underlivsångest.
ARG över att jag blir ARG när jag hör om andras förlossningar som jag tycker verkar vara "hur lätta som helst".
ARG över att andra beskriver sina "lätta" förlossningar som svåra.
ARG för att det finns så mycket ARG kvar.
.
ARG över att Mamma dök upp kl 9 på morgonen när jag  kämpat i nästan tr dygn. Bara 4 h efter att hon kommit, innan jag ens hunnit duscha av mig fostervatten och förlossningskladd.
ARG över att jag i så många år måste passa på mig, vad jag säger, vad jag gör i Mammas närvaro för att hon int ska bli ledsn, ta illa upp...
ARG över att Mamma aldrig frågat hur jag mått.
ARG över att, när Mamma väl frågade, alltid tog viljan av min berättarlust genom att alltid säga "jo jag vet minsann hur det är att ha riktig ångest/ svårt att sova/ vara riktigt ledsen..." Precis som om jag inte visste, som om inte allt kretsat runt att linda henne i bomull i många år.
.
ARG över att jag inte tog till vara på samtalshjälpen jag fick efter förlossningen.
ARG för att de släppte mig när jag sa att jag inte behövde prata mer.
.
ARG på min chef som inter tar tag i resursbristen som nu pågått i snart 2 år. Bristen har under denna period bara ökat och det knappast som en överaskning.
ARG över att personalen bränns ut.
ARG och frustrerad.
Jätte ARG.
.
ARG över att ingen sa åt mig på skarpen för ett år sedan. ARG för att jag inte tog det lugnt. ARG över kanske-cancern. ARG över att jag fick cred över att jag inte sjukskrev mig mer än en dag trots två operationer på fyra dagar, trots morfin.
.
ARG över att kräksjukor, kanske-cancer och operationer gjorde så att jag inte orkade ta till mig att Mormor blev svårt sjuk.
ARG över att jag inte orkade sörja.
.
ARG.
ARG
Massor av ARG
Massa ARG som måste ut.
Dett var mycket ARG men ändå känns det som toppen på ett isberg, att det finns mer ARG som inte kommit upp till ytan ännu.
ARG
Så mycket ARG som vill ut.
.
Kuratorn och coachen får höra mycket ARG.
Löparskoran får många ARG-mil och intervallerna blir ARG-intensiva.
ARG
Vet inte riktigt var och vart allt ARG ska ta vägen
ARG
ARG ARG
ARG ARG ARG

Kommentarer
Postat av: Uniflora

Åh Tisalen. Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Du har all rätt att vara arg. Du har all rätt att vara besviken på livet och svära över orättvisor. Jag önskar jag kunde finnas till hjälp för dig mer.



Massa kramar!

2011-03-14 @ 11:01:57
URL: http://uniflora.wordpress.com
Postat av: Kattmamman

Oj vad bra du är! Att kunna sätta ord på sin ilska är inte lätt, men du kan.



KRAMAR

2011-03-14 @ 14:57:42
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: Linda

Åhh gumman, så mycket jag har undrat hur du har haft det ändå sen din pappa dog och jag var alldeles för långt bort :-(

Så bra att du kan sätta ord på alla saker som gör dig ARG.

Kramar

2011-03-15 @ 13:28:51
Postat av: Sandra

Kram.

2011-03-15 @ 14:04:35
Postat av: MOE

Vad bra att det kommer ut!!

2011-03-15 @ 15:12:11
URL: http://radhusliv.wordpress.com
Postat av: ullebengtsson

Ilska överlagrar sorg. För att kunna sörja, måste ARG få ta plats. Det är inget man blir färdig med, men att bli ARG släpper inte bara fram det onda. När isen går kan vattnet strömma fritt.

2011-03-17 @ 12:53:02
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Tudorienne

Du har faktiskt verkligen anledning att vara arg.

Kram.

2011-03-17 @ 19:56:03
URL: http://nylsafunderar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0