För fucking jävla....

Tittar på "Sofias änglar" på femman. Sofia Wistam hjälper människor med lite heminredning - så långt ett ytligt häng i soffan program. Det är bara det att de hon hjälper har råkat illa ut i livet. Ikväll handlar det om en familj där pappan som är i min ålder och har två barn i ung samma ålder som jag har fått cancer. En obotlig cancer. Han har en till fem år kvar att leva.
De visar på TV det som är min värsta mardröm.
Fucking jävla skitorättvisa livhelvete.
Men ännu mer av allt vad jag är tacksam för att vi här och nu endast har en liten feber att tackla. Perspektiv.
Men här sitter jag med tårar i ögonen, värk i magen och en tjock klump i halsen och kan inte förmå mig att byta kanal

Kommentarer
Postat av: Petra

Usch ja. Jag råkade också se det där programmet (vår TV-tidning påstod att det skulle gå något helt annat). När jag insåg att det var fel program var jag redan fast och kunde inte sluta titta, trots att jag verkligen mådde DÅLIGT av att se hur de hade det! :-/

2011-01-26 @ 10:32:33
URL: http://petraiordochbild.wordpress.com/
Postat av: Linda

Visst är det en hemsk programidé.

Ju värre familjerna har det, desto "bättre" TV blir det och allt detta sker i någon sorts "så-himla-bra-och-snälla-vi-är-värld".

Jag tycker att det är jättesnällt att de hjälper familjerna men hemskt att de exponeras sådär, och sen som avslutning alla sponsorer som vinkar och önskar lycka till.... MED VAD?

2011-01-26 @ 20:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0