Sportlov

Sportlov innebär att A inte får vara på dagis eftersom jag är föräldrarledig
Sportlov innebär inte för sambon att han har den allra minsta tanke på att vara ledig ens en dag.

Igår hade jag gjort en massa för att underlätta vår vardag (matplnering, handling), gjort mys (semlor) och underhållit barn (åkt skridskor och varit i lekpark) och i samband med det hälsat på mormor.

Efter middagen (som jag lagat och tagit rätt på efter) var jag rejält trött och satte mig vid datorn under bollibompa. T började gnälla

jag: är det ok att jag betalar en räkning först?
sambo: va fan, du har ju setat där innne i snart en timme nu
jag: tycker att jag är värd en timmes egentid när jag rattat barn en hel dag
sambon: men vaddå jag har ju jobbat och handla hade du ju inte behövt göra och skit i att hälsa på din morsa


I morse (A ärpå "till-salu"-humör):
jag: kul dag jag kommer att få idag
sambon: du behöver ju inte göra så jävla mycket varje dag

Sambon kommer att må jävligt bra av att vara föräldrarledig i höst...gäller bara att härda ut till dess han fått insikt.
Jag ska ta honom på orden...det kommer att bli tvättberg i hallen, disk i hela köket och tomt i kylskåpet...men jag kommer att bli på så bra humör...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ojojoj, det känns inte helt bra detta. Men härda ut till i höst, jag har hört många aha-upplevelser hos killkompisar när de är hemma med nummer 2.

Jobb, det är ju räddningen det är ju då man kopplar av, utan ansvar, äta ifred, sitta på toa i fred....



Eller åk iväg på en egen semestervecka eller långhelg i sommar.

2009-02-25 @ 08:16:41
URL: http://networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja fy fan, karlar alltså, ibland undrar man hur de kan vara så förbannat TRÖGA?!

2009-02-25 @ 10:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0