Snart dags för det årliga mästerskapen i anpassning

Vi åker snart upp till stugan i Åre. Den är 60 kvm stor. Vi ska i en veckas tid samsas där - 6 vuxna och fyra barn.

Jag är van att få bestämma...inte allt men ganska mycket. Jag har inget emot att kompromissa och göra så att det passar alla.

Mannens syster är inte van att inte få betsämma allt. Hon är direkt skitdålig på att kompromissa och se andras behov än sina egna.

För att stämningen inte ska bli otäck (konflikträdsla hos mig och avsky mot dålig stämning - jag erkänner) så anpassar jag mig, kryper, säger ja och tack och går undan när det blir för mycket, får ett utbrott som går ut över mannen.

"Kan vi inte äta lite tidigare idag efetrsom Storasyster T inte grejar att vänta ändå till sju?"
"Men det är inga problem för våra barn."

"Kan inte ni åxå åka iväg till backen lite tidigare när bi ändå är vakna så det slipper bli så sent med allt?"
"Vi tycker inte att det gör något"

Åh, det ska bli underbart med en vecka i fjällen....

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Visst är det underbart att umgås med släkt flera dygn i sträck på en begränsad yta... Man vet dessutom att om man tar tjuren vid hornen och säger ifrån så blir det bara dålig stämning och därmed ännu värre.

2009-12-29 @ 12:22:28
Postat av: Sandra

Åh, låter ju inte skitkul. Vi åker på en liten skidtripp den 7e. Ska dela stuga med bror och familj. Vi ¨får se hur det går.



Krya på dig!!

2009-12-29 @ 12:39:20
URL: http://barasandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0