How to koka saft the modern way

Nu  när jag är Fru måste jag ju göra fru-saker ;)

Så idag har jag kokat saft

men den moderna frun gör så här...

1) Konstatera att körsbärsträden verkligen skulle behöva klippas ur och rensas från alla döda grenar
2) Klättrar omkring i körsbärsträden med en ogsvans, röjsåg och sekatör och sågar och kliper och sågar och klipper.
3) Plockar bären från de avklippta grenarna.
4) Samlar ihop allt det klippa och sågade till en REJÄL hög
5) Berättar för mannen att bären som är kvar i träden får han plocka och att han har en rejäl hög med grenar att ta rätt på.
6) Kokar saft

Kommentarer
Postat av: Lucia

Grattis till er båda i efterskott! Hoppas ni hade en underbar dag! kram!

2009-08-02 @ 22:58:18
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Linda

Det är rätt, jag har kapat ved och gjort krusbärssaft idag medan maken har vaktat barn :-)

2009-08-03 @ 12:09:43
Postat av: Linda

Det är rätt, själv har jag kapat ved och gjort krusbärssaft medan maken har passat barn. :-)

2009-08-03 @ 12:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0