Ojdå

Jag läser mina inlägg och förstår att det kan låta som om jag är helt fixerad vid att se ut som innan graviditeten...jag måste nog förtydliga....

Jag vill komma i form, jag vill gå ner i vikt, jag vill få tillbaka kondition, styrka och bäckenbottenknip....men jag har inte bråttom...Nio månader upp = nio månader ner...

Gravidilona har, hittills, rasat av lätt men jag har ju några till som besvärara mig (som jag drog på mig i kampen om att bli gravid) och jag har ett söndertrasat underliv (som jag aldrig hade efter storasyster A -planerat snitt) som jag funderar mycket över.

Jag bantar inte nu...jag håller inte diet heller...det enda jag gör i matväg är att fundera på om jag verkligen är sugen på bullen eller inte - ibland är svaret nej (oftast ja). Jag tränar inte heller...men en timmes barnvagnspromenad (ibland med treåring på ståbräda) är ganska bra motion, det är i alla fall tungt i uppförsbackarna....och området vi bor i slutar på "...berg" och namnet skojar inte....vi bor högt upp...det märker alla som cyklar från stan hem till oss (eller kör barnvagn med treåring på ståbräda ;)

På "allvar" ska jag ta tag i vikten nästa år....men inte så länge jag helammar...för det orkar jag inte. När det blir vår ska jag börja springa (kankse kan jag springa tjejmilen under 45 minuter? - sprang marathon 11 månader efetr jag fött storasyster A...).

Läser vad jag skrivit och jag låter fortfarande fixerad...kanske är jag det...men jag har inte bråttom...


Kommentarer
Postat av: Cinks

Heeeelt normalt och sunt att vilka komma i form. Glöm inte att vila bara. Och äta. Så kommer resten att gå som en dans ;-)

2008-11-21 @ 21:05:33
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Jag är helt fixerad av att gå ner i vikt. Min målbild inför förlossningen har ingenting med ett ljuvligt barn att göra, den har med min kropp som vältränad igen att göra.

2008-11-22 @ 10:57:43
URL: http://bridz.blogspot.com/
Postat av: Cinks

...kanske ska förklara varför jag går igån på "komma-i-form"-snacket.



Gick ner alldeles för fort och för mycket efter första barnet. Var under inskrivningsvikten på säkert tre veckor. Hann inte äta, tyckte den lilla skrek jämt (vilket hon så klart inte gjorde), blev trött, grinig, sov inte, gick bara lååånga promenader och blev värsta bitchen hemma. Fick baby-blues eftersom jag var helt orkeslös med förkylningar var och varannan vecka. Hade förvisso magrutor till sommaren men vad spelar det för roll när jag mådde skit. Tog typ ett och ett halvt år innan jag kom tillbaka till "mig själv".



Klart man ska se till att må bra OCH gå ner i vikt om man vill, bara man gör det på ett sunt sätt som får en att må bra. Hoppas verkligen jag är klokare idag. Påminn mig annars!!!

2008-11-22 @ 22:12:56
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: ToveB

Ta det bara lugnt med motionen, så att du inte sliter på kroppen i förtid. Särskilt om du haft foglossning är det viktigt att låta kroppen återfå sin normala styrka och inte fresta på den med t.ex. jogging, som inte egentligen är någon vidare bra träningsform för varken gravida eller nyblivna mammor. Sliter mycket på lederna.

2008-11-23 @ 16:46:37
URL: http://toveb.typepad.com/thomasotove

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0