Nu har jag bestämt mig - ang att prata!

Jag är känslig nu. Extra känslig och rädd blir jag av att många förhållanden runt omkring mig rämnar. Jag tror att jag tolkar in mer än vad som egentligen finns (har en tendens att göra det).

jag har påtalat vikten av den fysiska kontakten med sambon - det blev skillnad...jag känner att ömheten finns där....och jag vet med mig själv att jag inte är så trevlig om kvällarna efetrsom jag är trött och har ont i ryggen...jag är ganska grining helt enkelt...och hur kul är det att krama grinos?

Jag beställde boken "Familjens projektledare säger upp sig" och inser att rent arbetsfördelningsmässigt är min sambo inget kap...men inte heller en nitlott. Ska ngn gång ta och göra en lista över allt som är och på ngt vis har blivit mitt ansvar och en lista över hans diton. I försa hand ska jag göra listan för mig själv för att se om det är orättvist eller inte hemma eller om jag överdriver...för att jag nu är trött.

Så jag kör på min tidsplan. Förhållandet skall kännas bra, jag ska å bra och inte vara osäker på honom när 2008 går över i 2009. Om minsta tvekan, tvivel och olust finns så då blir det familjerådgivning.


Vi hade lunchdate idag...skrattade tillsammans och pussades. Det kändes så befriande.

Kommentarer
Postat av: Tingeling

Vad klok du är! Vad bra att du tog upp det, det är viktigt.

Och det låter också vettigt det där med att laga listor på saker man själv har ensamt ansvar för jämte hans ansvarsområden.

Jag känner precis som du, min sambo är varken kap eller nitlott vad gäller fördelningen av hemarbete. Dessutom stör jag mig på mig själv för att jag själv åtar mig rollen som ansvarsbärerska, helt enkelt för att jag inte orkar gnälla. Det känns som om det inte är värt det men det är ju stendumt - som att gräva en grop för sig själv.

The neverending story.

Låter så fint med lunchdate med skratt och puss.

Härligt!

2008-08-14 @ 14:43:26
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com
Postat av: Cinks

Alla tummar för att ert förhållande fördjupas istället för att det går åt det andra hållet. Samtidigt håller jag med dig, det finns ingen anledning att hålla fast vid något som gör att man mår dåligt (om det inte är av andra anledningar, viktigt att ta reda på var problemet ligger). Allt löser sig, är min paroll. För det gör det, på ett eller annat sätt, förr eller senare. Lyckospark med bara en dryg månad kvar :-)

2008-08-18 @ 12:40:23
URL: http://cinks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0