Att bryta ihop lite kan göra underverk

Direkt efter gårdagens inlägg åkte jag hem från jobbet. Jag struntade i det dåliga samvetet av saker som borde göras och mötet som borde gås på - jag åkte hem och sov. Tårarana trillade av trötthet och ledsenhet och av ryggvärk. Under kvällen hos svärisarna orkade jag inte....tröttheten och ryggen sa ifrån och vi åkte hem. Väl hemma så satt jag mig i soffan och lät tårarna rinna. DÅ, DÄR förstod Sambon....

Nu är jag precis hemkommen från bröllopet - Sambon är kvar en liten stund men med givet löfte om ingen mer alkohol och komma hem snart. När man är nykter på fest förlorar de liksom charmen efter tolvslaget...och ryggen hade defintitivt festat klart. 

Men det var länge sedan jag hade en så omtänksam Sambo som idag. Att bryta ihop lite kan göra underverk ibland. Mamma är fortfarande ett eget kapitel men jag känner att styrkan finns hos mig igen....den finns där igen när jag vet att....det är sådan skillnad när Sambon förstår - enorm skillnad.

Och finaste mina bloggvänner...TACK för all omtanke....det värmer så oerhört! Jag blir ... det är svårt att sätta ord på det...jag bli rörd...TACK!

Kommentarer
Postat av: Tingeiing

BRA att du bröt ihop, visade att det finns gränser på vad du orkar med!

Härligt att din sambo är så rar mot dig.

Kram, sköt nu om dig och var snäll med dig själv.

2008-08-31 @ 10:39:45
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com
Postat av: Pyzen

Visst gör det mycket att bryta ihop. Tex så trodde ju sambon att jag överdrev mina sammandragningar i somras. Men efter ett besök på förlossningen så har jag inte fått göra något ansträngande hemma. Knappt så att jag får lägga in kläder i tvättmaskinen.



Fick även frispel strax efter UL ang att han inte ens var intresserad av att kolla på vagn eller säng eller rent ut sagt ingenting till liten. Vart ett gråt maraton utan dess like. 1 vecka senare så var min favvo vagn inköpt.



Hoppas att allt går bra för dig nu och att du får lite hjälp med allt där hemma. Kram

2008-08-31 @ 14:38:39
URL: http://pyzen.wordpress.com
Postat av: Cinks

Skönt med lite flyt! Ibland måste vi nog visa med annat än ord hur vi känner det, ord flyger gärna in och ut igen, tårar är svåra att missa (även om man hade hoppats att det skulle räcka med ord...) Hoppas flytet håller i sig!

2008-08-31 @ 17:40:11
URL: http://cinks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0