Oj det bara hände....

Jag hänger på lite olika forum om att skaffa barn...det är oftast bara trevligt eftersom många är i samma situation som jag...det tar tid att göra barn....för en del är tiden kortare och för en del är tiden längre. De som blir "tvingade" att uppehållas sig i verkstaden länge lär man "känna"  och får stöd från i med- och motgångar och i den känslomässiga bergochdalbanan.

Ibland är det inte kul. Exempel på det är inlägg från tillfälliga besökare som låter ung så här:

Jag hade oskyddat sex precis vid ÄL och nu är mensen försenad 14 dagar. Tror ni att jag kan vara gravid?

Oj jag är gravid...vet inte hur jag ska göra....vi har ju redan fyra barn och vet inte om vi orkar fler. hur skulle ni resonera?

Oj jag har fått ett pluss på gravtestet...viste inte att jag hade ÄL ännu. Nu blir det tätt mellan barnen

osv

VARFÖR måste dessa männsikor delge oss osm försöker och försöker dessa fakta och funderingar. Snacka om att strö salt i såren, dela ut käftsmällar och såra....i onödan. jag undrar hur de tänker....inte alls kanske?

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag vet hur det känns. Som jag sagt så många gånger under dessa tröttsorgår - jag tror inte man kan föreställa sig hur ord kan såra - om man inte varit i vår situation. Stor kram.

2007-06-28 @ 10:03:39
URL: http://ericas.sprayblog.se/
Postat av: Emma

Men häng inte i dessa forum om det sårar. Jag har själv varit i båda situationerna. Dvs både ung och dum och gravid utan att jag ville vara det och den där personer som jagar efter plusset och som bittert ångrar att jag inte behöll det första barnet, den där gången. Alla har vi rätt att fundera, oroa oss över de här frågorna - och på vårt sätt. Att bli gravid KAN vara det värsta som kan hända likaväl som det kan vara det bästa.

2008-02-20 @ 19:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0