Grundproblemet

T är klok i sin kommentar till mitt förra inlägg...men tyvärr är det inte så enkelt (eller svårt). Jag vet vilket mitt "problem" är - perfektionism och en bils av mig själv som smal och vältränad och tyvärr börjar åldern ta bort detta (åldersnojja kan det åxåx stavas) och jag känner mig inte beredd att acceptera detta...ännu....lite som som H resinerar under samma inlägg...
.
Sen är det ju så att jag rent genetiskt har en ögontyp som kommer att innebär att jag i framtiden kommer att behöva korrigera mina övre ögonlock. Frågan är bara om jag ska vänta till dess att mitt synfält reducerats eller om jag ska göra det nu och njuta av att se lite piggare ut i 15 år innan medicinsk korrigering är nödvändig?
Jag är inne på att det är värt 13 900 kr för att kunna njuta nu. Ögonen är dessutom rent kirurgiskt ett litet ingrepp...Men jag har lite tankearbete kvar innan jag vet om jag törs....jag vet ju hur jag ser ut nu....tänk om....
.
Låren är ett mycket större ingrepp, med längre tids rehabilitering...förrutom att det är dyrare.... Och jag känner att detta är faktiskt inte nödvändigt, inte nu och inte sedan...rent funktionsmässigt.
.
Jag väger nu drygt 61 kg. Jag borde inte väga mer än 58 kg. Jag kobbar på det. När jag är neer på 58 kg (igen) ska jag ta mig en titt i spegeln med och utan kläder och då ta ett nytt beslut.
.
Vad gäller ögonen har jag nu listat ut att det borde vara lämpligt att lägga in en sådan operation precis innan jul - då har jag många dagar på mig innan jag måste umgås med folk jag inte har en lust att ileda varje konversation med vad jag gjort.
.
Nu återstår bara att inviga äkta maken i mina funderingar och planer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0