Fettsugning och ögonlocksplastik

I går var jag på konsultation.
.
Jag hade innan bestämt mig för att "det får fan kosta vad det vill, men överarmarna ska sugas". Lillasyster T tycker att det är jättegosigt och drar och nyper i fläsket och jag får ännu mer ångest. var det ngn som såg Anna Book när hon var med på TV och visade när hon opererade sina armar...jag ser snart ut så. Jag vet att jag överdriver lite, men det gör man gärna med komplex...
.
Hursom helst lär jag få lära mig att leva med mina ramar om jag inte vill göra en stor operation med ett ärr som löper längs undersidan av hela överarmen....för sådana fettsugningar gör inte den klinken som jag besökte...eftersom det är stor risk att det inite blir bra efetrsom skinnet där inte är så piggt på att dra ihop sig.....
Men låren då - isidan och vid knäna var helt onödigt och jag skulle inte få några stora siluettförändringar - men för ridbyxlåren var jag en bra kanitat eftsrom jag har en mycket tydlig och lokal fettansamling (yes i know....).
Ingrepp under lokalbedövning, tid från att jag går in genom dörren tills jag går ut igen 4-5 h, kompressionstights konstant i 3 veckor och efter 3-6 månader är allt helt färdigläkt. Fettet kommer aldrig tillbaka och även om jag skulle förändra min vikt skulle jag aldrig mer få ridbyxlår. Kostnad 19 000 kr
.
Ögonen. Gos kanditat med överflödigt skinn. Jag har redan så pass stort överflöd att jag troligen kommer att bli tvungen att göra ennoperation om X år eftersom jag kommer att få minksat synfält. En kirurgiskt okomplicerad operation som tar ngn timme under lokalbedövning.. Jag har dock så mycket löst skinna att jag kommer att få ett ärr som löper en aning utanför yttre ögonvrån. Resultatet håller sig i 8-10 år och beroende på hur jag förändras i ansiktet i och med stigande ålder kan jag vilja göra ett nytt ingrepp. Innebär även att jag behöver ta en veckas semester om jag inte vill sitta på jobbet med blåa ögon fulla med stygn. Kostnad 13 900 kr
.
Jag har även funderat på att operera ögonen för att slippa glasögon och linser. Det skulle kosta 35 000 kr. Jag har inga stora problem med glasögon och linser, men visst vore det skönt.
.
Varje dag möte jag mitt ansikte i spegeln och varje gång jag provar kläder så lider jag av mina lår. Total kostnad 32 900 kr.
.
Låren törs jag, inga problem. Är det värt 19 000 kr.
Ögonen gör att jag ser trött och onödigt gammal ut, men törs jag. Att det är värt pengarna tror jag absolut.
.
Hjälp mig gärna med lite resonemang....

Kommentarer
Postat av: Tudorienne

Jag tänker så här - är det inte bättre och mer hållbart att lägga pengarna och energin på själva urspunget till komplexen, dvs din hjärna. Alltså nån typ av terapi eller vad som funkar för dig. Och att lära dig och träna på att bekräfta dig själv. För det är det enda som håller i längden.



Risken är att det inte handlar om fettdepåer här eller där utan om att aldrig godkänna sig själv och aldrig vara nöjd, och då hjälper som bekant inte hur många ingrepp man än gör.



Sen tänker jag så här, du som är en kvinna i karriären, att det är bättre att satsa helhjärtat på täppa till bekräftelsehålen, och att godkänna dig själv och vara nöjd. Det finns inget som är så sorglit som en medleålders kvinna med bekräftelseissues enligt mig. Snart är man där och skavankerna blir inte färre eller mindre. Men ju äldre man blir, desto tydligare syns ingreppen man gör. Och tro mig, det och bekräftelsebehovet devalverar en i andras ögon på ett sätt som lite "depåer" någonsin kommer göra.

2012-08-10 @ 23:15:04
Postat av: hellomotti

Det är väldigt svårt att råda i detta. Visst är allt det som T ovan skriver riktigt och sant. Du vet det, och jag vet de - vi har hört det förr: Vårt värde sitter inte i hur vi ser ut. Men samtidigt vet jag hur det är att lockas av att göra ett ingrepp (mina tuttar kommer att få sig en omgång en vacker dag - tänk att aldrig behöva bära BH!!!).



Vad det handlar om är att du måste fråga dig om det är värt det? Pengarna och risken och "lidandet" efter en operation. Det är bara DU som vet.



Sedan måste jag tillägga att jag tycker att du har jättefin kropp.Jag ser inte alls några ridbyxor eller överarmar öht!

2012-08-11 @ 00:23:28
URL: http://hellomotti.wordpress.com
Postat av: uniflora

Jag håller med Motti. Jag ser inte alls några som helst "problem" på dig, men ens komplex är just ens egna. Jag tror dock att när ett komplex raderas så uppstår ett annat. Lite som (åtminstone mitt) köpbegär som uppstår när man just inhandlat nåt nytt - plötsligt finns ett nytt behov att inhandla. T har en stor poäng i att det kanske då istället är bättre att lägga pengarna på skallen istället?



Men som Motti säger - bara du vet vad det är värt för dig.



Synoperationen funderar jag själv på. Jag kan få det via bruttolöneavdrag. Kolla upp det med ditt jobb.

2012-08-19 @ 23:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0