Målsättningar

Jag är en oerhört målinriktad person.
Jag är väldigt drivande.
Jag är en doer.
Jag levererar.
Jag sätter upp mål, höga mål.
Inte orealistiska, de är realistiska, absolut men det är mycket utmanande.
Detta är min styrka!
Detta är åxå min svaghet....Jag har en tendens att sätta upp väldigt många mål.
Tillsammans med att jag missat att det finns ett aldelles utmärkt svenskt ord som heter lagom blir jag ganska tuff mot mig själv.
Märkligt att jag kan ha sådan självinsikt men ändå vara så dålig på att lyssna på mig själv....

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kommer ihåg tjejen som bestämde sig för att kunna göra (var det 50 eller 100 armhävningar) på gymnasiet och som helst sjukt målmedvetet gjorde armhävningar varje kväll tills hon nådde sitt mål...

Tänk om du lär dig att sätta upp lagom många mål, då kommer du att göra succé. Det är som ingen idé att göra succé från sjuksängen...

2011-01-18 @ 08:27:57
Postat av: Kattmamman

Jag lärde mig en gång i tiden att de som är bäst på att prata om känslor är sämst på att känna dem. Låter som att du är ett exempel på det.

2011-01-18 @ 15:58:58
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: Emma

Jag tror att Kattmamman har rätt. Jag är precis som du. Kan identifiera och prata om känslor men är urusel på att förändra dem.

2011-01-18 @ 16:40:21
URL: http://blodpudding.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0