Kass

Jag mår ganska kass.

Ont i såret
Ont i magen (magen-magen illamående typ ont)
Ont i ryggen av dålig hållning eftrsom det drar i såret.

Vad säger jag om ngn frågar?
"Jorå...det är rätt okej" och far omkring och plockar lite. Erkänner inte för mig och inte för ngn annan att jag egentligen mår rätt kasst och känner mig eländig...ingen verkar se (eller vill se) igenom fasaden.

Inser att jag nog borde vara hemm i veckan (spec som jag ska in till kirurgen i morgon igen pga av hemorojdererna) men jag tänker "hur ska det gå om jag inte kommer till jobbet på tisdag, senast onsdag"

Jag är så medveten om att ja bränner mig i bägge ändar, att detta inte är hållbart, men ändå kör jag på, ivrigt påhejad av omgivningen "vad du är duktig, att du orkar" och jag blir ännu mer triggad att bevisa hur jävla duktig jag är.

Skitsamma att magen är svullen som en fotboll och det blöder igenom stup i kvarten.

Jag är så medveten om vad jag gör men ändå gör jag det....medveten fast jag väljer att inte se.

Kommentarer
Postat av: Linda

Skärp dig nu för fan. Jobbet klarar sig alltid, och du har ju en pappa till ungarna för en anledning. Även om du inte gillar att göra som någon annan säger så lyssna nu på doktorn och på mig och ta det lugnt. Sen ordinerar jag nog lite massage eller nått inom en snart framtid :-)

2010-05-23 @ 21:28:26
Postat av: Maja Gräddnos

Du är inte ett skvatt duktig, du är korkad! Lyssna på en som vet, jag brukar vara korkad på samma sätt.



Nu har du världens anledning, till och med inför dig själv, att ta hand om dig själv. GÖR DET.

2010-05-24 @ 08:24:39
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Kapybaran

vet du vad som vore ruskigt duktigt?

att lyssna på kroppen. våga ta de där dagarna hemma. och inte använda dem till att rensa garderoben, frosta av frysen eller byta tak.

och: Be. Om. Hjälp.

du är troligen så bra på at hålla fasaden att ingen anar att där finns något annat bakom.

kom igen: våga vara. våga vila.

2010-05-24 @ 08:44:05
URL: http://kapybaran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0