Mogen or not?

Tisalen är en (snart) 35 årig tvåbarnsmorsa med anständigt jobb och lön. Gift, villa och stor bil. Har försäkringar, cykelhjälm och en vettig ryggsäck.
Ganska moget!

Tisalen är åxå tjejen med piercing i naveln, som gärna tatuera sig (mer), har högst ovettiga skor, åker för fort i skidbacken och cyklar ganska oansvarigt i trafiken.
Inte lika moget!

Blandningen är väldigt mycket jag - men ibland så blir jag lätt skitsofren när alla stadier från tonårsomogen till övermogen infaller inom loppet av 7 minuter.

Pussar min familj hejdå, tar på mig mössa och vantar och cykelhjälm, förfasar mig över att grannungen på 14 år inte har mössa när det är minusgrader ute. Går försiktigt nerför den isiga trappen med höga klackar - dumt att snada först , bättre att pröva för isen lär ju smälta under dagen.... Sätter mig på cykeln och blir i backen ner för d-berget utskäld av en pensionär som tycker jag cyklar för fort.
Från att ha känt mig ganska lagomt mogen när jag gick hemmifrån till att jag insåg att det är väldigt moget att förfasa sig över att grannungen inte har mössa vid 2 minusgrader till att jag kände mig högst omogen när jag blev utskälld av pensionären.

Mogen or not?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0