Betydelse

Fick en fråga om vad det innebär att ha polyper i tarmen.

Det kan betyda ens värsta mardröm och det kan betyda precis ingenting.

När jag var knapp fem år blödde det väldigt mycket när jag bajsade.  En stor operation visade på att jag hade polyper i tjocktarmen som var helt ofarliga men var lättblödande. De värsta tog de bort. Efter det har jkag inte haft några problem.
1997 dog min Pappa i Cancer. Han hade tjocktarmscancer sm hade startat i en polyp. Senare upptäckte man, tyvärr, vad man trodde var modertumören (vilket förklarade varför all behandling var mer eller mindre verkningslös) som satt runt stora kroppspulsådern och ryggraden...så troligen startade det trots allt inte i en polyp. Tjocktarmscancer kan vara ärftligt, när det är polypbaserad iaf. Så 1997 gjorde jag en invärtes tarmröntgen. Då konstaterades att det inte var av ärftlig sort, man sa dock nget om man hade sett några polyper eller inte.

Så det som de såg nu kan vara mn gamla polyper eller några nya.
Det kan betyda att allt är som vanligt eller att allt aldrig kommer att bli som vanligt igen.
Det kan betyda att ingenting mer händer ller en till undersökning, liten operation, stor operation.

Jag vet int än
Och det är det som sliter, som tär, som skär

Kommentarer
Postat av: Linda

Tänker så himla mycket på dig kram

2010-03-11 @ 12:06:12
Postat av: paprika

Shit. Det är vidrigt att inte veta. Vidrigt att behöva vänta på svar.



Tänker på dig. Kram

2010-03-11 @ 13:03:07
URL: http://sagautanslut.wordpress.com
Postat av: Fia

Jag håller alla tummar och tår för att det inte är något och att allt återgår till det vanliga igen. Hoppas att du får svar snart! Varmaste kramarna från mig.

2010-03-11 @ 20:38:37
URL: http://fiddeli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0