Saknad

Jag kan sakna den där okomplicerade tiden när jag var ledig med storasyster att vara mammaledig utan att livet är inrutat med måste-tider, när det fanns tid för långa kompisuncher, spontanpromenader och eftermiddagsfikor. Tid för sån´t finna nästan inte nu...nu går all tid åt att vara förälder...som det kankse ska vara....men jag sknara ändå den där tiden när jag var hemma med A...den där helande känslan av att det inte fanns någon stress. Jag ångrar att jag inte hade vett att njuta mer då....men aldrig, aldrig någonsin skulle jag vilja byta bort det liv jag lever nu...aldrig...jag har fått två av de livets mirakler...en som är envis,, gnällig  och helt otroligt duktig och en som redan visar vilja, skrattar jämnt och luktar bebis.

Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Det däremot håller jag med om till 100 %, vilken jäkla skillnad det är nu mot då med alla dagistider, mat som ska lagas i tid, promenader som inte kan tas för att storebror inte har lust o.s.v. i all oändlighet.



De flesta som jag känner här i granskapet är hemma med sitt första barn, och de fortsätter outtröttligt att fråga mig om jag vill följa med på en massa roliga saker, som jag hela tiden måste tacka nej till.

2009-03-10 @ 19:24:42
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Din senaste kommentar försvann när jag skulle publicera!?! Men jag läste den iaf...



Tack för att du påmminer...

2009-03-10 @ 20:10:15
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: lillawi

Mhm... I know the feeling. Det blir lite ensamt, tycker jag. Där jag bor känner jag ingen annan i samma sits. Men jag är väl ändå lite "friare" än er som har yngre barn - numera kan och vill min stora vara hemma själv medan jag till exempel går på promenad. Inga längre turer, men ändå. Det är häftigt. Men lämna och hämta och skjutsa till aktiviteter slipper jag inte ifrån, inte än så länge. I sommar ska hon få börja gå själv till skolan och kanske hem också.



lw

2009-03-11 @ 10:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0