Last baby blues

Läste i en föräldrartidnin om "last baby blues"...när man blir deprimerad av att detta är den allra sista bebisen...inga mer små, små blöjor och små, små kläder, ingen mer amning, sista bebissnusandet i nacken....*snyft*

och visst är det så...jag vågar som inte tänka att detta är "sista gången" (även om vi säljer av och slänger allt som Lillasyster växer ur och förbrukar)....tänker att jag fyller ju "bara" 34  i år...och det är ju "långt" till 40 så jag skulle ju rent hypotetiskt kunna få ännu ett mirakel.....

men detta kan vara sista gången...försöker njuta lite extra, snusa bebis lite extra, ta vara på de återstående amningarna...bara vara nära och närvarande

Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Jag trodde att jag skulle känna så, men det här har varit så jobbigt med allt omkring så jag är nöjd just nu med att ha kvar min man och ha två underbara barn.



Inte så mycket till tröst för dig förstås, bara mitt ego som ville säga sitt.

2009-03-10 @ 19:21:21
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: lillawi

Det här kan jag känna igen mig i. Jag skulle kunna göra fler ivf, jag tror min kropp skulle klara fler graviditeter och förlossningar, men i tid, plats och ekonomi är det stopp nu. Den definitiva känslan kan jag uppleva sorglig eller sentimental men samtidigt känner jag mig så lyckligt lottad som fått tre fantastiska barn. Jag har fått kämpa häcken av mig för att de ska finnas, men nu finns dem och jag är rik.



lw

2009-03-11 @ 10:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0