Senaste nytt om underlivet

Besöket hos kvinnokliniken gick....bra...eller nå´t.

Min underlivsframtid är inte helt körd.
Jag behöver troligen inte heller opereras.

Jag fick däremot veta att:
- jag har ganska mycket ärrvävnad
- men det är mycket snyggt sytt
- läkningen ser väldigt bra ut
- jag är lite trång och stel (jasså...)
- det tar ca 6 månader innan det växt in elastiska fibrer i den samt att då har även östrogennivån kommit till en mer normal nivå och det gör det hela smidigare (borde man inte få veta sån´t här efter förlossningen innan man lämnar BB?)
- jag borde kunna genomföra samlag...

Men en lite yttpytteoperation blev det redan idag.
Ett litet klipp och två stygn (en liten "skinnbrygga" i slidmynningen på grund av en felläkning).
Ordinerad avhållsamhet i 14 dagar till det är läkt (känns inte som ngt problem...)
Ordinerad regelbundet samliv, åtminstone försök därtill, efter dessa 14 dagar för det påskynda att underlivet blir elastiskt.

Fick dock en tid för återbesök om 3 månader för att se så att allt är ok, men har det inte ordbat sig tills dess....då är det kniven som gäller.... Låt oss hoppas att jag har ett alldelles normalt underliv och ett fantastiskt sexliv innan dess ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag sprack ju hela vägen i samband med förlossningen. Jag gick hos sjukgymnast till Prinsen var 6 månader för att göra knipövningar. Vad är det du har problem med? Att verkligen veta hur man ska knipa är super om man har spruckit mycket.

2009-01-13 @ 22:05:55
URL: http://bebisliv.blogspot.com
Postat av: lillawi

Ja men det lät ju riktigt bra det där trots allt! Det kommer att bli bättre och ärrvävnaden kommer bli smidigare - ljuvliga ord! Den låga östrogenhalten ställer ju förstås till det lite extra, men det blir ju bra när du slutar amma om inte förr. Håller tummarna för snabbt återhämtande, nog trasslat!



lw

2009-01-13 @ 22:55:26
URL: http://www.lillawi.se
Postat av: Cinks

Uh, ordinerat samliv lät inte sådär upplyftande...som "göra-barn-karusellen" nästan. Å andra sidan är det kanske receptet för att överhuvudtaget komma igång med samlivet igen ;-)

2009-01-14 @ 17:31:32
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sexliv känns som ett skämt just nu även för mig som bara syddes med tre stygn...

2009-01-15 @ 16:31:00
Postat av: Fibula

Senaste inlägget var från mig

2009-01-15 @ 16:31:33
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0