Kul svar eller kulsvar

(hehehe bland får jag till det...)

Det blev lite frågor kring mina vaginalkulor...


Vart kan man köpa dem?
Mina är köpta på apoteket. På deras intimavdelning. Märket heter "Trust in lust" och de heter "It takes two to tango geisha balls". Förpackningen är cerisrosa.

Vad är det för någe?
Den varianten som jag har består av 4 kulor och en "hållare". Två av kulorna är tyngre än de andra två Man kan använda kulorna en och en eller två tillsammans i hållaren. Detta innebär att man kan få fem olika "tunghets" varianter.

Hur använder man dem?
Jag började med en av de lättaste kulorna och har avancerat upp nu så att jag använder de bägge tyngsta i hållaren. När man klarar av att behålla de tyngsta över en långpromenad är man stark. Märker man inte av dem under en dag eller en långpromenad är bäckenbotten så stark att den klarar av att hålla in kulorna...har man lagt in lite för tungt (eller kankse precis växklat upp i vikt) kommer man märka att de långsamt glider ut.

Storlek och införande?
Mina är kankse ca 2,5 cm i diameter och känns inte stora (men jag är ju åxå van sedan innan gravditeten att använda menskopp och den är lite större), det är nog en vanesak. Med hållaren blir de något större. Om man som jag sprack en hel del under förlossningen känns de gigantiska första gångerna - det gjorde ont både att få in dem och få ut dem...men nu känns det helt okej. Lite glidmedel i slidöppningen elle rpå kulorna underlättar instoppandet...men man får passa sig för att ta för mycket för hur stark du än är kan de glida ur annars.

Hur ofta använder jag dem?
Minst 2-3 gånger i veckan och 1-6 h åt gången under "uppbyggnadsfasen". Nu för att behålla srtyrkan kan jag nog glesa ut till en gång i veckan.

Varför?
För att få tillbaka styrkan i bäckenbotten efter förlossningen
För att behålla styrkan i bäckenbotten
För att ndvika framfall
För att undvika inkontinens
och (fanfar....som guldkrina på verket) få ett bättre sexliv (har iof inte prövat ännu men det sägs så ;)

Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Jag måste utöka min fråga. Var på apoteket hittar man dem? Jag har letat mig blå.

Eller vad heter de, så kan jag ju fråga någon som jobbar där. Är vaginalkulor det korrekta namnet?

2009-01-29 @ 10:38:36
URL: http://bridz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0