Atopiska eksem

Storasyster A har fått atopiska eksem* i form av köld/vindallergi. När vi vait ute i  några minuter är händer, handleder, vrister, ansikte och öron flammande röda med vita blåsor.

När vi varit inne i en timme syns det ingenting igen, men det kliar ju när hon är ute...och snyggt är det inte

Botet är att smörja, smörja, smörja...och de bästa salvorna svider
Det är grejer det för viljestarka treochetthalaftåringar.
Mamma och Pappa får uppbåda hela sin fantasi med belöningssystem



* De flesta lite halvmärkliga eksem (bökveck, värmeutslag, röda kinder osv, mm) på barn är atopiska utslag. Är du intresserad att veta mer finns www.huden.nu/hudbesvär/barneksem

Kommentarer
Postat av: Maja Gräddnos

Jag vet inte hur det är med så små barn, men på mig blev det en aha-upplevelse att äta naturmedlet Efamol. Jag har hela mitt liv haft atopiska eksem, böjveckseksem och annat elände, och slipper dem faktiskt helt sedan jag började med Efamol. Jag började käka det naturmedlet för att bli lättare gravid, vilket såklart inte funkade, men mot eksem är det strålande. Kanske någonting att ta upp när hon blir äldre om man inte får käka det nu. Kortisonsalvor är ju inte så himlade nyttiga.

2009-02-27 @ 21:37:35
URL: http://majagraddnos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0