Äta mat

Lillasyster T älskar mat

Faktiskt så pass att amma är det sista hon bill på dagen när hon är pigg...så vips så ammas nu bara frukost, mellis innan förmiddagssovning, mellis innan eftermiddagssovning och sista målet innan natten (ja och så två-tre gånger på natten då...) Hade väl egentligen tänkt att amma lite mer...men jag bestäde visst inte kring den saken själv. Hon spjärnar och skriker och vänder bort hela sig och är hellre utan mat än att amma när hon hellre vill ha mat...så det är bara att gilla läget...och bara jag (och mina bröst) hinner med så är det faktiskt rätt ok. Mina bröst har inte riktigt fattat den nya ordningen ännu så nu är jag bystig igen med spränghårda, självsprutande tuttar var och varannan timme

Det som är väldigt bra med mat är att dagen snabbt får rutiner...och allt är enklare med rutiner...livet går att planera igen

05:30 amningsfrukost
08:15 amningsmellis
08.30 sova
11:00 Mat
12:30 amningsmellis
12:45 sova
14:30 bananmellis
17:00 Gröt
19:00 kvällsamning
19:30 sova

så nu kokas och mosas det här hemma

Kommentarer
Postat av: Anonym

avundsjuk på dina rutiner, vi tar mer dagen som den kommer...

2009-02-26 @ 20:26:35
Postat av: bonnie

vi altså

2009-02-26 @ 20:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0