Föräldrarledighet - man kan ändra sig

Jag var "ledig" med Storasyster A i 14 månader. Mannen var hemma på deltid i två månader

Jag var hemma med Lillasyter T i 12 månader. mannen blir hemma 3,5 månad

Jag ÄLSKAR att ha hemmaman. Jag ÄLSKAR att Mannen upptäcker att det finns hushållssysslor, att han lagar mat, plocjar undan, torkar, småplockar. HOPPAS att det håller i sig.

Och hade jag vetat detta hade han fått vara hemma längre och jag kortare.

Tror inte på att Storebror Regeringen ska bestämma hur vi ska dela eller inte dela MEN familjen mår väldigt bra av att även Pappan är hemma....Barnen får mysa Pappa och Pappa får lite hemmaverklighet sig tillgodo.

Ångrar lite att jag inte började jobba i september....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0