Visst gör det ont när knoppar brister...

så börjar en otroligt fin dikt av Karin Boye..men inte tror jag att hon tänkte på detta:

När knoppar brister så ska det görat göras en massa i trädgården - räfsas, krattas, klippas som ngt minimum och sen kan man lägga på oljas, rensas, grävas i en oändlighet beroende på trädgård och ambition. Min ambition detta år var att förvandla 3 kvadratemeter rosor-ogräs-tulpaner-kryddväxter-medmera-plätt till en köksträdgård/grönsaksland.
Det innebär gräva, luckra, rensa, skott'kärra, mer jord, ny jord, kratta, platta i många timmar...sen plantera med förväntasfull dotter: potatis, morötter, rädisor, sallad, dill, persilja.

Min rygg VÄRKER

Visst gör det ont när knoppar brister...


Notering och kom ihåh till mig själv:
RING KIROPRAKTORN!

Nu mår jag annars ganska bra: två ipren, ett glas rödvin och egentid framför datorn (nä jag vet att rödvin och värktabletter är en sådär kombination - men det skiter jag i...idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0