Ingen konstruktiv smärta :(

Åkte i till förlossningen halvåtta - nu är jag hemma igen. Det gör skitont....men tyvärr  är jag bara öppen lite drygt 1 cm.

Hemskickad med uppmaningen att äta alvedon, duscha och dricka varmt. Kom tillbaka sen när det är olidligt.

Så nu är jag duschad - dricker varm oboy och har vetekudde på magen....

Det gör likförbannat skitont - lite mindre skitont kankse...vi får se vad detta slutar....

Känns som ett enorm misslyckande - jag är ju tuff ju....och så bara en liten ynklig centimeter...patetiskt!

Kommentarer
Postat av: S@ra

Neeeeeeej.... vad trist!

Men det är på gång, vem vet, innan dagen är slut så kanske du snusar bebis!

Jag håller verkligen tummarna för det!!!!



Kram S@ra

2008-09-30 @ 09:52:35
Postat av: Lilla Knyttet

Inget misslyckande inte. När de satte igång mig när dottern föddes var jag öppen 1 cm. Och jag hade värkar så att jag inte kunde prata. Gjorde så fruktansvärt ont. Så när jag var öppen 3 cm fick jag EDA och det var rena himmelriket. En timme efter det fick jag krystvärkar och jag krystade inte vidare länge heller.



Min poäng är att vetekudde, alvedon och sånt som kan få dig att slappna av är nog bra. Om inte annat så kan man lika gärna försöka göra det så bekvämt som möjligt för sig medans man väntar. Och att smärtan inte står i förhållande till hur man öppnar sig.

2008-09-30 @ 10:11:31
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com
Postat av: Songbird

Det är ju helt klart på gång men jobbigt att det går sakta. Ta det lugnt och vila så mycket du kan så att krafterna finns kvar tills senare. Och glöm inte att andas djupt och långsamt (var på föräldrarutbildning igår där de pratade om andningens fantastiska effekt på smärthantering...). Snart är bebben här!

2008-09-30 @ 10:52:20
Postat av: Sandra

Nämen jösses va spännande. Jobbigt förstås att du har ont men jag håller alla min (2) tummar att du snart har din lilla hos dig!!! Jag följer dig med spänning och önskar LYCKA TILL!!!

2008-09-30 @ 11:13:00
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: lillawi

Inte tappa modet nu! Du ÄR tuff, det kommer att gå detta, hur jävla olidligt det än verkar nu så är du på gång! 1 cm kan göra nog så ont! Fortsätt knapra Alvedon, djupa andetag genom värkarna, vetekudde, vila, duscha. Det kommer att gå framåt - du är på väg nu!



lillawi

2008-09-30 @ 14:17:49
URL: http://www.lillawi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0