Ändtarmsbevsär (underlivskänsliga läser på egen risk)

Förlossningen kan jag nu lägga bakom mig, ångesten är borta (men mer om det i annat inlägg), men sviterna av den är fortfarande mer än verkliga.

Jag tänker på mitt underliv.

Den vaginala delen har jag hopp om (även om alla stygn som fortfrande är kvar gör att det ser ut som om ngn har lagt en tusenfotning där) men ändtarmen är det sämre med. Trots dubbel dod Lukatlos (milt laxerande medel) så går det inte smidigt vid toalettbesöken (ja jag dricker mycket och äter fiberrikt åxå). Det gör ont! och nu har jag sett varför....
Igår kväll hade jag riktigt ont...det kommer ngn timme efet jag har varit på toaletten...jag kikade för att se vad som gör så ont...då såg jag det..ngn försöker vränga min tarm ut och in eller jag håller på att få hemorojdernas hemorojd (eller vad det nu kan vara) och det gör JÄVLIGT ont.

Mot apoteket!

Blev rekomenderat AC3-komfort: 199 kr. Till det priset så måste det ju vara ngt riktigt bra hoppas jag. På förpackningen står det att man ska höra av sig till läkare om besvären inte har försvunnit på 2 veckor...det låter sunt för så här vill jag inte ha det i mer än några dagar till.

Tur att jag ska till BM i morgon så att jag kan nämna detta...

Det är så jäkla trist att man ska behöva gå igenom allt detta för att man vill ha ett biologiskt barn - graviditet, förlossning och sviter av de två första. OJÄMLIKT är det åxå. Vad behöver den manliga delen göra...Leverera ett gäng simmare. Är det rättvist?

Kommentarer
Postat av: Lilla Knyttet

Jag känner igen det där. Hemorrojder är ju sååå kul.... himlar med ögonen Och nej. Det är inte rättvist alls!

2008-10-21 @ 17:26:26
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com
Postat av: Lux-hustrun :-)

Å fy! Ja, det här är nästan min största fasa med att vara gravid. Och jag har inte ens tänkt på att man kan få det också efter förlossningen. :-(

2008-10-21 @ 17:30:37
Postat av: Lucia

Nej, säg vad som är rättvist i den här världen?? Jag är evigt tacksam för att mina toabesök fungerat normalt efter förlossningen.Var verkligen rädd för det motsatta...

Kram och lycka till med behandlingen..

2008-10-21 @ 17:51:52
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jo du, själv har hag inte kunnat skita normalt på 3 månader, trots xyloproct salva och supp i mängder.. Hade helt glömt bort att jag blev tipsad om Ac3 komfort, ska genast gå imorn och köpa. Förutom att det gör sjukt ont att gå på toaletten så kliar det en hel del. Xyloptoct salvan är däremot väldigt bra smärtstillande när det trycker på.. lycka till

2008-10-21 @ 19:57:46
Postat av: Songbird

Skönt att nån tar upp det här med hemorrojder... Det är verkligen jävligt, jag har tre stycken av storlek 1,5 cm var... Har frågat BM om de kan komma att sprängas vid förlossningen (alternativt blir stora som golfbollar) för det skulle verkligen vara vidrigt. Men hon säger att de försvinner efter förlossningen när trycket på bäckenbotten lättar. AC3 komfort ska ju hjälpa så jag hoppas att du blir bättre i en shvung!



Förresten pratade jag med en kompis igår om toalettångest efter förlossningen och hon hade använt microlax från apoteket. Det hade tydligen hjälpt, men man kanske inte vill ta laxermedel i längden heller. Som sagt, hoppas innerligt att allt blir bättre för dig snart!

2008-10-21 @ 22:13:09
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Det är galet orättvist!!!



Hoppas att det blir bra snart! Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan jag kunde gå på toaletten utan att det gjorde ont, men det tog jäkligt lång tid. Bra att du tar upp det, för egentligen är det ju inte pinsamt alls. Och nu är det snart dags för mig igen, jag säger ju att jag älskade att föda barn, men jag har förträngt den där toaångesten och inte kunna sitta på en stolångesten som kom efteråt.

2008-10-22 @ 10:21:21
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: Sandra

Det är så jävla orättvist att man vill gråta. Gråta är precis vad jag nyss har gjort efter mitt toabesök!! Det gör ju satans ont....

2008-10-22 @ 12:01:49
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: Fibula

Åh, fu f-n vad otrevligt det låter!! Lider med dig...



Ojämlikt var ordet!!

2008-10-22 @ 12:29:53
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: toveb

Urk. Du har min fulla sympati. Det är inte kul med ändtarmsbesvär, förstoppning och allt annat man får dras med efteråt. :-p Man önskar man kunde ge bara en liten del av allt krångel till mannen...

2008-10-22 @ 15:06:10
URL: http://toveb.typepad.com/thomasotove

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0