Saknad och fulminus och längtan

Ja inte blev det något pluss för mig..den är gången heller...

Jag har saknat min blogg jättemycket, jättejätteMYCKET. Den allra jobbiagste av månadens veckor är jag it-lös...det har känts tufft och ensamt att inte få skriva av sig...nu sitter jag i bilen på vägen hem från Åre...nu ska jag skriva...

Det är ensamt att vara kvinna....att vara barnlängtande kvinna i bebisverkstaden, även om man har en man vid sin sida. Det är jag som testar efter ÄL, som ska komma ihåg progesterin 3 ggr om dagen, som får kletiga trosor, hormonpåslag, ser test resultatet först, får hormonavslag, får mens och menvärk...värk och mens som ett fertilt hån...som ett gapskratt i ansiktet som...som ett övertydligt bevis på mitt misslyckande...

Veckan i Åre har varit tuff. Mycket barnsack om magar, nygravida, som ska föda och när är det tajm för er då?

(tror jag "känner" en som är gravid tycker mig "märka" att det är så...och om det nu är så, HOPPAS, så vet ni vart ni läste det först)

Har sovit dåligt...nästan inte alls några nätter....har grubblat och funderat...har blivit nästan manisk...ser magar överallt...fundera på hur gamla den och den var när de fick sina barn...och åldersskillnaden...och om vi måste " nöja" oss med ett....

Å andra sidan är det nytt år nu...2007 var inte mitt år...mycket hände...på många olika plan i livet...mer än vad jag tycker borde hamna på min och min familjs lott...2008 ska bli mitt år...så det så!

Jag har hela julen kommit ihåg att jag ändå är lyckligt lottad som har en alldellse underbar tjej, en stor tjej som önskar sig en lillebror....och det gör jag med....eller en liten syster...jag längtar så!


Kommentarer
Postat av: MOE

Tråkigt att det inte gick vägen nu heller. Men nu är det nytt år och det här året ska ni banne mig få +!!

2008-01-02 @ 13:10:05
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Fibula

Åh nej, vad trist... :(
STOR kram

2008-01-02 @ 17:00:12
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Lucia

Önskar dig/er allt gott i det nya året!
kram

2008-01-02 @ 17:18:24
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Linda

Gumman, håller med MOE, fast jag är ju säker på att 2008 är ditt år :-)

2008-01-02 @ 17:58:45
Postat av: Lillachefen

Efter att ha läst din blogg en tid utan att ge mig tillkänna vill jag bara säga att det finns fler som håller tummarna för dig. :-)

2008-01-02 @ 20:00:06
URL: http://lillachefen.blogg.se
Postat av: Saring

Största kramen till dig och önskan om ett lyckosamt 2008.

2008-01-03 @ 14:03:35
URL: http://saringimammaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0