ÄL-test

Har beställt och fått hem nya ÄL-test. Svek inte Billigatester.se men köpte en annan variant...dvs frångick deras snorbilliga stickor till lite dyrare stavar.

Kissade genast på en för att testa (jag vet att det är tidigt än...men va f-n...jag har dessutm läst på andra bloggar hur progesteron kan förvränga en cykel så jag vill inte chansa...).

Det står tydligt, även på denna bruksanvisning, att teststrecket ska vara lika sttrakt eller starkare som kontrollstrecket för att tedtet ska vara positivt. Detta gällde aldrig för mig på stickorna utan fick jag ett tydligt streck så var det ÄL-tajm. Jag fick en svagt tesstreck på staven... Äl borde inte vara på förns till tidigast i mitten på nästa vecka...mer troligt till nästa helg...

"Kan jag vara gravid"-spöket letade sig genast fram till mig...men med tanke på att mensen varken var sparsam eller smärtfri så försöker jag mota bort spöket...intelektuellt vet jag att jag inte är det allra minsta gravid...känslomässigt....jag VILL ju så gärna. Intelektuellt så är jag förnuft och vet att det inte är ngn idé att grav-testa när det ändå inte finns en chans att det är positivt. Känslomässigt så finns det en chans...alltid...och en del kvinnor har ju mens fast de är gravida...och en del kan ju ha riktigt ont åxå...visst? Grav-testet bränner i garderoben...men jag ska INTE testa...för det är bara så himla korkat...eller?

Å andra sidan säger ju Kristina Luugn att vilken idiot som helst kan göra barn... (se Storkens inlägg)...Vet inte hur jag ska tolka detta....att jag är ovanligt korkad som inte grejar detta eller att jag är för smart....men oavsett behöver jag ju inte grav-testa iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0