Olika och lika

Denna grav...så här långt...har avrit väldigt annorlunda gentemot när jag väntade A...nu är det ju ett tag sedan...drygt tre år....men jag tror mig komma ihåg...speciellt början av ngn anledning

När jag väntade A:
Deppig
Moloken Akut trött
Kaffe smakade diskmedel
Kallsvettigt illamående då och då
Tunga, kliande, kraftigt växande bröst
Lite molvärk
Äppelmos gick inte att äta
Kallskuret luktade härsket

Nu när jag väntar Liten:
Kväljigt illamående från och till
Svullen magen
Hungrig som en varg på förmiddagarna
Kan knappt äta ngt på kvällen för då har magen och tarmarna slutat arbeta
Mycket molvärk
Tidigt känslig mage för tajta brallor
Bra humör
Vatten är jättegott
Drömmar, drömmar, drömmar
Gråtmild


Hur kan det vara så olika fast det är samma kvinna som är gravid?

Några likheter börjar dock dyka upp...blir tröttare och tröttare....och moloknare och moloknare. Jag hoppas dock inte deppigheten kommer till samma nivå som när jag väntade A (den höll i sig till typ v 34 eller så) för då kommer det här bli en mycket tung psykisk grej utöver vad det redan är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0