Underliv

Bara att inse...underlivet är pajjat. Jag måste ringa kvinnokliniken efter årsskiftet (jag skulle ge det tre månader sa BM) och be dem kika på eländet och se vad man kan göra åt det...sen väntar ytterligare läkning och celibat....tur att lillasyster T är värdens finaste och är värd all smärta och elände (även om jag börjar bli lite less....)

Vad är problemet...att ett stygn släpte och att jag numera har ytvå ingångar och det stramar det blev väl tajt om man säger så...ärrvävnaden är lika töjbar som en skrivbordskiva altså är hela nederdelen av slidöppningen helt stum...inget som är grövre än ett tjockt finger kommer in...

men det är bara härligt att föda barn....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är tur att man får något gott utav det hela, mina toabesök är fortfarande en plåga! JIPPI!

2008-12-04 @ 10:29:25
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Jag måste fråga. Tycker du att snitt är att föredra framför vaginal förlossning?



Jag är lite nyfiken eftersom det värsta jag kan tänka mig (om vi bortser från att det skulle hända bebisen något) är att min förlossning skulle sluta i snitt. Jag kan inte tänka mig att på något sätt frivilligt välja snitt utan det skulle i så fall bara vara vid absolut medicinsk nödvändighet. Men jag har ju bara provat det enda alternativet som jag tyckte var det häftigaste jag gjort, trots stort haveri i underlivet.

2008-12-04 @ 12:24:00
URL: http://bridz.blogspot.com/
Postat av: Arletta

Hittade hit genom Lillavis blogg. Så skönt att höra att fler känner sig sarjade efter en förlossning. När jag pratade emd andra så tycktes det som om alla var helt återställva efter 3-4 veckor och allt var "som vanligt".



Själv hade jag också stugn som lossnade. De yttre vilket gjorde att slidpööningen var helt slapp, däremot inne var jag som du, väldigt trång och öm. Snustorr. Jag opererade mig 10 v efter förlossningen och då blev det tajt vid öppningen och resten fick vara så länge. Något stygn släppte återigen men fick läka av sig självt. Jag blev otroligt besviken och tänkte att nu var mitt sexliv över. Det tog nog närmare ett halvår innan jag kunde ha någorlunda hyfsat samlag. Som omd et inte räckte med allt man utstått vid förlossningen, va?

2008-12-04 @ 21:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0