Om foglossning

Jag hade foglossning när jag väntade A...trodde jag...NU vet jag vad foglossning är. Det är ett nästan konstant molvärkande i korsryggen kobinerat med knivar som körs i i fogarna. Nästan allt utlöser fogvärken...ja allt som har med ngn typ av rörelse av benen att göra samt av att sova...och det sistnämnda är nog det värsta.

Sista dagarna har jag haft sådan värk på kvällarna att jag måste ta alvedon för att kunna somna...när effekten avtagit vaknar jag av smärtan. I natt blev det lite extra spännade eftersom jag började må illa av alvedonen och inte kunde somna på grund av det och låg därför vaken i nästan tre timmar...till effekten av alvedonet började avta igen....Jag tackar högre makter för att A beslöt att idag var en bra dag att ta sovmorgon...för om jag är trött så får jag mer sammandragningar (ond cirkel...).

och inte kom jag ihåg att ringa sjukgymnasten idag...en bilincedent gjorde att jag glömde bort det. Hoppas att hjärnan är med mig i morgon.

Kan bara föreställa mig hur onte de har som får kryckor...

Vad förväntar jag mig av sjukgymnasten då? Tips om hur jag ska göra för att det inte ska bli sämre samt hur jag ska bära mig åt för att få sova....

Sova ska jag förära med ett eget inlägg ngn dag....för det är en process i sig oavsett foglossningsvärk.....

Kommentarer
Postat av: Lucia

Usch, stackare! Hoppas du hittar något sätt som kan hjälpa dig.

Kram

2008-08-07 @ 22:34:22
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Fibula

Jag har fått övningar av min sjukgymnast för att stärka musklerna kring bäckenet och jag tror faktiskt att de har hjälpt. I vilket fall som helst så har foglossningen blivit betydligt bättre. Visst - jag har dåliga dagar (efter att t ex ha dammsugit eller jobbat i trädgården) men i det stora hela..

2008-08-09 @ 09:54:02
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0