Mammaklädersshopping

Med ett bra UL i ryggen kände jag att det var dags att uppdatera min tjockisgarderob. Jag kommer ju vara högravid en hel sommar och måste ju ha lite kläder även för denna säsong...och jag misstänker att det kan bli jäkligt skralt med kläder i affärerna när det väl är sommar...så igår på lunchen (och lite i helgen) slog jag till.

Det blev:

- ett par 3/4 jeans
- ett par 3/4 beiga lite cargoinspererade byxor
- tre par trosor (låga mamma-hipsters) otroligt sköna
- en "bonn"-blus
- två linnen (ett grönt och ett randigt i glassfärger)
- en mörkbrun omlotttunika från POP (Tradera)
- en klänning (tradera)
- en vindstopperfleece (Bagehra Outlet i Avesta), i stor storlek, ljusrosa att ha som jacka

Jag har redan sedan tidigare 2 par jeans, ett par svarta linnebyxor, ett par kritsrecksrandiga finbyxor (dock med låg midja och det är obekvämt), ett par mjukisbrallor, ett par cargobyxor (åxå tyvärr emd låg midja), några kortärmade tröjor och några långärmade t-shirts, en skjorta, en klänning, ett svart baslinne och en gammal sleten linnekjol.

Med en komplettering på en kjol och ett vitt baslinne borde jag klara mig, tycker jag. Kankse blir det några fler trosor åxå...för de var ljusvligt bekväma...och faktiskt inte mer mamma-kläder över dem än att de kan användas sen åxå - de är liksom bara lågt skurna med lite extra vidd i midjan.

Inser att min mamma-garderob kommer att vara dubbelt så stor som när jag väntade A - men det är inte så märkligt...jag kommer att vara gravid över två säsonger samt att jag har blivit tvungen att använda mamma-kläder 10 v innan jag blev tvungen att göra det med A.

Vem vet...om lusten slår till kankse jag modebloggar lite mamma-kläder. Skulle det vara intressant?

Kommentarer
Postat av: lillaknyttet

Jaa, mammamodebloggning är alltid bra!

Det är kul nu för det finns ju så mycket mer mammakläder än det fanns när jag väntade dottern. Och framför allt är det snyggare saker tycker jag.

2008-04-30 @ 15:14:41
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com/
Postat av: Lucia

Jag har också fallit offer för tradera. Så billigt, kul och bra! Har köpt två 3/4 sommarbyxor och en jeanskjol.
Kram

2008-04-30 @ 17:34:10
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Modeblogging vill jag gärna se!!!!

Själv har jag bestämt mig för att inte köpa ett enda nytt klädesplagg den här gången, bara lite från Tradera.

Dels har jag kvar sedan tidigare (jag köpte inte så mycket då heller, utan fick låna väldigt mycket), dels tänker jag vara ledig väldigt länge (hela sommarlovet och 1½ månad innan Bf) och allra sist så tycker jag verkligen inte om min gravida kropp och har ingen lust att shoppa till den...

2008-05-04 @ 13:30:54
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0