Jag räknar och räknar

När kan ÄL vara????

Jag är nu på dag 16 eller 11 i cykeln...beroende på från när jag ka börja räkna.... från första blodet/ flytningen eller från menesen med stort M.

När jag var hos Gyntanten sa hon att jag skulle börja räkna från första riktiga mensedagen...spottings räknas inte...men när går en spottings över från en blodblandad flytning till mens? Finns det EU-standard på sån´t?

I vicket fall så testar jag, och testar igen och igen och igen... ibland flera gånger om dagen.

Hur som helst kommer jag att börja äta gulkroppshormonet om en vecka...bara att hålla tummarna för att jag får en ÄL innan dess. Min  nya tidplan var ju iof att Tilde skulle skapas nästa cykel...men jag ska inte vara kräsen..hon får gärna komma till redan nu i veckan.

Kommentarer
Postat av: Tingeling

Spottingar är vardag för mig också och när jag frågat min läkare har han varit 100 % på det klara med att mensdag nummer 1 är den dagen man blöder ORDENTLIGT. Dvs när blodet är klarrött, rikligt och man har mensvärk.
Om du inte brukar ha så "tydlig" mens är det ju svårare att definiera förstås. För mig är det inget tvivel..spottingsen är små, futtiga, slemaktiga och brunaktiga, medan ordentlig mens är röd och relativt riklig.

2007-09-17 @ 10:43:32
Postat av: MOE

Dag 1 är den dag det kommer färskt blod och hela tiden. Bruna flytningar eller småprickar räknas inte. Hoppas att du får ordning på dagarna, att det blir ÄL snart och att gulkroppshormonet hjälper dig att få ordning på mensen annars!! Kram!

2007-09-18 @ 12:06:46
URL: http://lilla2an.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0