Minut för minut....av ett försvunnet hopp

Kl 20:10

Jag: Fan det bränner som eld i ljumskarna - mensen kommer säkert i natt *men hoppas, hoppas att det bara är ligamenten som jag känner...kanske, kanske*

Sambon: Hmmmm


Kl 20:15

*Måste nog gå på toa i alla fall*

Jag går på toaletten. TPA-analysen säger ... blod

*Fan, men jaha det var ju det jag anade*


Kl 20:20

Hopplösheten smyger sig på, jag måste nog gråta en skvätt

Sambon: Vad är det?

Jag: Inte den här gången heller....det känns så JÄVLA HOPPLÖST *uppgivenhetskänslan är stor, mycket stor och tung*


Kl 20:30

*Kanske är det bara en blödning ändå...inget som har med mens att göra...en del har det ju så*


Kl 20:32

*korkade, korkade hopp...fatta att det är kört* Jag vill hetsäta kakor


Kl 20:40

Jag: Imorgon ringer jag ferten*

Sambon: Ja gör det, absolut, så här kan du ju inte ha det. Nu måste vi ju få veta vad som har hänt egentligen...eller vad som inte händer...eller varför i alla fall

Jag: Mmmm





*Ferten - fertilitetsmotagningen


Kommentarer
Postat av: Längtan

Jag vill bara gråta för oss alla, känner hur tårarna kryper fram i ögonvrån när jag läser vad du skrivit. Det är så orättvist, så förbannat orättvist.

2007-10-04 @ 10:12:04
Postat av: MOE

*kramar om*

2007-10-04 @ 11:15:20
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Linda

*kramisar*

2007-10-04 @ 19:08:48
Postat av: Pernilla

Åh du förstår inte vad hemskt/härligt det är att läsa det du skriver?
Det är som om du tar mina ord, mina tankar, mina känslor.
Denna orättvisa att nej, inte det här gången heller.
Fick precis min blödning.. Efter att ha varit sen i nästan en vecka. Sa åt mig själv att inte börja hoppas. Lättare sagt än gjort.
Jag tänker det att jag är ung. Det kommer, men nej. Det gör inte det här lättare. Min dröm sköts fram. Blev osäker ännu en gång. Tänk om aldrig.

Har inte läst allt du skrivit..
Vet inte om du har barn innan, hur länge ni försökt eller nåt.
Bara googlade här nu på jobbet. För att få läsa någon annans tankar kring det här.
Ja. Jag hoppas att det löser sig för er!

MVH
Pernilla

2007-10-11 @ 15:31:52
URL: http://misschequered.blogg.se
Postat av: Pernilla

Åh MF.. En sån orättvisa.
Va härligt att du har en 2åring :)
Jag längtar så efter mitt första. Min sambo och jag försöker att stänga av det men man blir hela tiden påmind. För oss finns det lite svårare steg iom att han jobbar i norge och bara är hemma 9dagar och sedan borta i 12. Att pricka in ägglossning är inte det lättaste.. Och vi gör allt för att inte komma in i hjulet av försök.. Utan att det ska "ske naturligt".

Men det känns som att alla bara blir helt jätte enkelt. Alla utom vi. Men sen vet jag ju egentligen att det inte är så.

Men hoppas att det inte var något allvarligt som hänt dig. Utan att det kommer igång och blir en bebis snart! lycka till!

2007-10-15 @ 09:53:08
URL: http://misschequered.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0