Ett tredje missfall är konstaterat

Idag var jag upp till Kvinnokliniken (KK) och vad som hände där mer exkt får jag skriv ner senare...nu hinner jag inte...men känner att jag behöver få ur mig lite...av det viktigaste...av det som betyder mest.

Att detta var ett tredje missfall konstaterades.
Tre MF kvaliciferar mig till utredning.
Nu ska jag få hjälp! Jag ska få hjälp nu!
Och den hjälpen började redan idag med provtagning.

Lättnaden över att någon (med vit rock och läkare i sin yrkestitel) äntligen lyssnade och tog mig på allvar är enorm...så enormt stor att tårarna svämmade över...mycket och länge....fortfarande....

Jag behöver hjälp med att få behålla en graviditet och för att eventuellt bli kvalitetsgravid..ngt har hänt sedan A blev till...frågan är bara vad...nu ska vi ta reda på vad och det ska vi försöka åtgärda...nu ska jag få den hjälpen...Lättnaden är enorm. ENORM! Enormt enorm....

Nu ska jag ut och fika med några bästvänner...det är bra...jag behöver tänka på lite annat...

Kommentarer
Postat av: Storkenflyger

Så ledsen för din skull men samtidigt gald. Äntligen utredning. Du ska se att A kommer att få ett syskon.

Postat av: Linda

Bra med utredning, hoppas att det dröjer lite så kanske vi kan tajma tvåan en aning :-) Näerå,håller tummarna för att utredningen visar på något som går hyfsat lätt att ordna
*kram*

2007-10-24 @ 21:39:33
URL: http://grannarna.net
Postat av: Tingeling

Jätteledsen att det gick såhär.
Men skönt att du kan känna en lättnad över att du nu tas på allvar.
I vanliga fall är jag motståndare till uttrycket "du ska se att det ordnar sig", men i ditt fall känner jag mig ganska säker på det.
Många kramar.

2007-10-25 @ 08:30:28
URL: http://tingelingstankar.blogspot.com
Postat av: MOE

Självklart är det jättetråkigt att du fick mf igen, men också bra att du nu får hjälp. Hoppas att det är något enkelt som blivit lite galet bara, så du får snabb och enkel hjälp! Kram!!

2007-10-25 @ 09:34:48
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Lucia

Så skönt att ni blir tagna på allvar äntligen. Jag kände också en oerhörd lättnad efter vårt första läkarbesök. Känns liksom som att vi inte kämpar i blindo längre...
kram!!

2007-10-25 @ 17:20:38
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Kaki

Ibland känns uttalandet att "en av fyra graviditeter slutar med missfall" grovt underskattat... Det är då själva xxx att det inte förblir vid lycka!

Men äntligen utredning, jag hoppas att du hör till dem som kan få ett svar och en hjälp. Jag hoppas att det ordnar sig. Att du inte får panik vid nästa plus utan vågar tro på mirakel.

2007-10-26 @ 09:42:13
URL: http://dromvav.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0