Jag har en dysfunktion

Idag var dagen G då jag skulle till Kvinnokliniken.

Jag är nu, minst sagt, grundligt undrsökt. Tittat, skrapad, klämd och VULad.

Inga cystor, inga tumörer, ingen bebis, fina äggstockar och en fin slemhinna.

Jag började blöda under undersökningen...varför vet varken hon eller jag...

Doktor Gyn kunde inte se eller känna det allra minsta fel på mig (hon tog dock cellprov åxå och de resultaten dröjer ju...)

Jag har vad de kallar en dysfunktion dvs jag har blödningsproblem utan fysisk orsak. MEN nå´t vaiko är det ju...förmodligen hormonella efter missallen så jag fick gulkropsshormon att äta i nästa cykel på dag 16-25. Förhoppningsvis ordnar mina blödningar till sig då eller så kan jag få en eller två till kurer. Om jag inte är gravid till november så rekomenderade hon mig att vända mig till fertilitetskliniken för hormonutredning m m....

Hur känns det nu då? Både ja och nej, bu och bä, ja och nej.... Känslorna landar väl så småningom så jag kan blogga ner mina känslor, tankar och funderingar.

Det är så klart skönt att det inte är några fysiska fel men man vill ju ändå vet vad som är fel.

 rk det gjorde att jag var väldigt förberedd vid mitt besök. Visste vad som kunde hända och vad hon pratade om. jag var inte blåbär på området fast jag ndå är det. Tack alla min bloggvänner för att ni delar med er!

Det är så skönt att ha mitt bloggnätverk! Nätverket gjorde att jag var väldigt förberedd vid mitt besök. Visste vad som kunde hända och vad hon pratade om. Jag var inte blåbär på området fast jag ändå är det. TACK alla mina bloggvänner för att ni delar med er!

Idag är det en vecka till BIM och således 21 dagar ill jag ska börja äta hormon men jag hämtade ut dem idag ändå samt att jag köpte en paket digitala ÄL test...nu jeklar ska det vara exakt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman, hoppas det det ordnar till sig, skönt ändå att det inte verkar vara något fysiskt, men lite skumt med blödningen vid undersökningen...
..tycker jag då med min obefintliga erfarenhet :-)

2007-08-07 @ 18:00:30
URL: http://renner.se
Postat av: Elin

Hittade hit från Tinsel's blogg. Vad skönt att gyn inte hittade något fysiskt fel och jag håller tummarna för att det räcker med att få ordning på blödningarna!

2007-08-08 @ 10:28:13
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Elin

Åhh, glömde... Jag har länkat till dig i min blogg, hoppas det är ok. Kul att du kommer från V-ås, det gör jag också.

2007-08-08 @ 10:41:01
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Tisalen

Elin
Klart att det är ok att du länkat!

2007-08-09 @ 19:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0