Akutant - besök 3

Jag har bokat in sex besök så nu är det tre kvar. Sedan ska jag utvärdera det hela...

Akupunktur ska ju vara jättebra men det är ju inte speciellt skönt....inte ens en skön smärta...bara ondsmärta. Sen är det ju lustigt hur vissa nålar inte känns alls vare sig när man sätter in , snurrar eller tar ur, hur andra känns vassa, ytterligare någon känns som eld, pulserar kring en tredje och den fjärde känns som om den sitterkvar fast den är urtagen.

Akutanten säger att de nålar som känns behövs extra mycket...det händer mycket med energi och blodflöde kring den nålen.

Nackdelen med att gå på akupunktur i fertilitetssyfte är att man inte får någon omedelbar belöning. Går man för huvudvärk, stress etc så kommer oftast belöningen mycket fortare...ja eller åtminstone mer märkbart. huruvida mina hormonbalanser och andra fertilitetsfaktorer blir bättreär liksom lite svårt att avgöra innan nästa mens kommer (eller förhoppningsvis inte kommer)...

Innan varje behandling känner hon på min puls...den säger tydligen jättemycket. Jag var skeptisk förrut men efter igår är jag inte det längre. Hon sitter och känner på min puls och frågar efter en stund om jag har varit hostig...Det är bara att erkänna att jag varit lite rosslig senaste dygnet och hostat ut lite slem...tydligen ett gott tecken, liksom att jag dricker och kissar mycket. Kroppen behöver vätskan eftersom den håller på och göra sig av med en massa skräp.

Åter till utvärderingen....jag tror inte att jag kommer att fortsätta...att betala 500 kr per gång för att pina sig själv (om än i gott syfte) känns lite svårt....Jag tror att jag avvaktar BIM och ser vad som händer då och prövar på lite zonterapi efter det....så har jag att jämföra med åxå....

Tiden får utvisa

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker fortfarande att det låter himla coolt, jag gillar skarpt att det känns så olika (alltid bra att det gör ont på andra :-). Förstår dock om du inte vill fortsätta, även om jag nog hade pinat mig igenom sex besök. Så länge det inte gäller träning så är jag väldigt uthållig :-)

2007-08-22 @ 10:48:28
URL: http://renner.se
Postat av: Tisalen

Linda: De här sex besöken ska jag ta mig igenom...det har jag bestämt...och har jag betsämt något ska det mycket till för att bryta den envisheten...jag har ju bestämt mig för att tro på detta. men det blir npg inga fler besök. Bli i alla fall paus med zonterapi eller ännu hellre bebispaus

2007-08-22 @ 12:48:28
Postat av: Storkenflyger

Hej
Tror inte jag kommenterat hos dig innan men jag är en av dina trogna läsare :)
Tänkte bara säga att satan va dyrt med 500 spänn. Dr Nije (den kända som alla pratar om men som ingen vet hur man får tag på typ) ska enl rykten bara ta 250 spänn. Hon ska även enl rykten vara den bästa i landet. Folk åker till sthlm bara för att behandlas av henne...hmm. Ja ville bara säga det som ett tips från ryktesvärlden.

Postat av: Tisalen

Storkenflyger: Jag har fattat att hon är dyr...men jag tror att det beror på att jag är där mellan 1-1,5 timme varje gång och inte 30 minuter som jag tror är brukligt...kankse
I love rykten.... ;)
Tack

2007-08-22 @ 21:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0