Den är tydligen en luring

Jag har falsk ichias.
 
Jag har sprungit omkring med en snett bäcken sedan i våras...det var då jag borde ha gjort något åt det. Istället har jag kört på och inte förrän nu efter sommaren när det började bli riktigt besvärligt fixade jag till det. När man gör så är det lätt att en del muskler blir ´ganska grininga...som en reaktion. Innan jag rätade till ngt så har jag dragit på mig en muskelfästesinflammation i ljumsken....men den är nu under kontroll och på bättringsvägen. Det som nu är värrre är attrumpa, baksida lår, framsida lår och nedre delen av ryggen på högra sidan tycker att detta blev märkligt och reagerar, framför allt rumpan, med att dra ihops ig till en hård boll = klämmer på nerv = skitont.
 
Det bra är att det bara är myuskulärt och spända muskler = blir inte för stunden värre om jag springe (känns knappt) men jag blir lite stel (are) efteråt.
 
Så här är en som käkar kolhydrater som aldrig förr. I morgon smäller det.
 
och snart börjar pre-race-syndrom: bajsa, dricka, bajsa, äta, bajsa, sova, bajsa.....
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Flytta hit så tar vi massage och ordentlig stretch efter varje träning så fixar vi det :-)

2012-09-29 @ 21:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0