Det gnanger lite i mig

I lördags var jag och maken på kräftskiva. Vi var tre par. . Maken och värden, T, är barndomsvänner och hans sambo, M; har jag träffat många gånger. Vi är vänner men dock inte nära vänner. Det tredje paret, S+P, har vi lärt känna genom värdparet. Det tredje paret och värdparet har känt varnadra i 15 år och är nära vänner. . Grabbarna åker 1-2 ggr om året på fotbollsresor. M och P har vid ett flertal ggr varit på sk kompensationsresor. Det har även jag varit, fast med nära vänner till mig. Inget kosntigt i det. . Det som jag däremot tycker är konstigt, som jag tog illa upp över i lördags, som inte känns bra, som ännu gnager i mig är när grabbarna sitter och funderar över nästa fotbollsresa och vi tjejer sitter och pratar om annat, så vänder sig, efter ett tag, P och M mot varandra och börjar fundera på sin nästa kompensationsresa. Jag var inte inkluderad (absolut jag förstår att de vill åka själva), inte ens artigt inkluderad för att de pratade om det på en fest där jag var med. . Jag fick en väldigt ensam känsla i kroppen. . Jag skule aldrig ha gjort så. Jag känner mig åsidosatt, ensam och sårad. . Överreagerar jag?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej det gör du inte, fy fan vad nonchalant!



Kram Kram!!!

2011-09-07 @ 08:52:45
Postat av: Maja Gräddnos

Vilka f*ttor!

Ta din kompensationsresa och kom upp och hälsa på mig istället!

2011-09-07 @ 09:08:37
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: ullebengtsson

Nej, verkligen inte. Det var förbaskat otrevligt gjort och snuddar vid mobbing. Och offret tar på sig skulden och undrar om hon överreagerar!

2011-09-07 @ 10:21:53
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Linda

Nej, du överreagerar inte för det var extremt puckat gjort, typ helt hål i huvudet. Men kära du ödsla ingen energi på att de är helt knäppa, du har jättemånga som inte vill annat än att hitta på nått kul med dig! Fokusera på dem. Det är inte värt att racka ner på sig själv för att andra inte har vett i huvudet.

2011-09-08 @ 15:09:36
Postat av: Uniflora

Nej - du överreagerar inte alls. otroligt nonchalant och direkt elakt!



Förlåt en okunnig. Vad är en kompensationsresa?? Är det "motresan" till fotbollsresan eller?

2011-09-09 @ 08:58:23
URL: http://uniflora.wordpress.com
Postat av: kapybaran

äh, vilka dumarslen!!!!



hoppas du parkerat dem o puckofacket och inte ödslar energi på dem mer.

håller fö helt med maja -kompensationsres med oss istället!

2011-09-09 @ 15:59:55
Postat av: Gäst

Som det lät så var det inga du var god vän med, så strunta bara i dem. Ouppfostrade människor finns överallt, ödsla inte energi på sådana du inte kan/behöver ändra på. Se det som ett bevis på att du faktiskt inte vill åka på resor tillsammans med dem.

2011-09-13 @ 13:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0