Grönt är skönt

Jag fick en utmaning. Utmaningar är till för att anats...
 En mycket ambitiös utmaning...

Jag är bra på att
Sopsortera
Tvätta i 40 med välfylld maskin
Diska med välfylld maskin
Släcka lampor
Använda lågenergilampor
Undvika standby
Låta bilen stå och använda benen till att gå
Använda begagnade kläder till Lillasyster T och Storasyster A
Använda alternativa tvättmedel (nu ngn slags tvättboll)
Använda menskopp istälelt för engångsprodukter
Att inte slänga mat - lagar lagom och gör lådor
Använda lite vatten när jag duschar...eller bra och bra...huset har så smala ledningar att allt är snålspolande
Använda lite värme - nu har vi iof fjärrvärme
Kompostera
Äta vegetariskt en gång i veckan

Jag kan bli bättre på
Att handla ekologiskt och närproducerat - nu känns det inte som om ammapengen räcker. har varit riktigt duktig - ska bli igen
Duscha kortare
Använda mindre vatten till dusch och disk
Använda färre våtservetter
Äta mer vegetariskt
Att orkar göra de där småsakerna som jag nu inte riktigt orkar
Att inte välja te easy way
Konsumera mindre

Även om du inte bloggar denna utmaning så hoppas jag att du antar den i din vardag!

Kommentarer
Postat av: kapybaran

Tack för att du antog! Och tack för inspirationen -menskoppen ska inhandlas, behövde en spark i baken där!

2009-09-07 @ 08:27:13
URL: http://kapybaran.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0