Aj, aj, aj

Ryggen.....

Den värker och jag tror det är ichias som dessutom gör sig påmind.

Korsryggen värker lite så där molande allmänt över hela med en kmplement av en vass strålande smärta ner från höger sida, lver rumpan, ner  i låret.

Jag går som en gammal kärring alternativt en mycket höggravid kvinna....

Hoppas att det bara är tillfälligt...för annars har jag många härliga veckor att se fram emot....

Jag stretchar och hoppas att det hjälper och bara en envis förkylning har gett med sig så ska jag ta upp yogan igen.

Om det är någon som läser som har tips åt mig kring detta så tas de tacksamt emot

Kommentarer
Postat av: Mickis

Korsett hjälpte mig. Finns att hyra/låna från hälsovården. Ialla fall där jag bor...

2008-04-17 @ 09:44:49
Postat av: Linda

Kommer hem över förstamaj-helgen jag kan massera det brukar hjälpa... fast jag hoppas ju att du inte har kvar det så länge :-)

2008-04-17 @ 21:14:38
Postat av: Anna i Åbo

Jag har samma problem och jag använder ett stödbälte som verkligen hjälper lite. Ofta sover jag med det också. Sen kan man använda icke-medicinskt kylgel, som lindrar värkena lite. Och jag har märkt att det hjälper också att stretcha baksidan av låren och rumpan varje dag. Läste just i svt:st text-tv att akupunktur och fysioterapi hjälper mot foglossning och sådana smärtor.

2008-04-18 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0