Utredning?

Jag mådde illa i går morse......jag mådde illa inatt....jätteilla - jag fick gå upp och äta några russin, då lugnade det sig...och i morse mådde jag fortfarande illa. Gissa vilka tankar som kom till mig...testade såklart....MINUS *suprise*

Jag ringde till Kvinnoläkarna nyss. Mitt illamående har inget med pergon att göra. Och efetrsom testet är negativt - inget med en graviditete att göra. hon gissade på en maginfluensa eller nå´t.

Bad om att få komma in och kika vad som är fel...men icke...jag är inte välkommen ...än.

"Det är normalt att det tar upp till ett år innan man blir gravid"
Jomensa jag...nu är det ju snart ett år...
"Jo men du har ju bevisligen blivit gravid, två gånger, och det visar ju arr allt fungerar"
Jag: men det blev ju MF båda gångerna  och sedan dess har det ju strulat
"Det är normalt att det tar minst ett år och då  räknas det från sista graviditeten så i februari om inget har hänt kan du kontakta oss igen"
Jag: men om det skulle bli ett till MF...måste jag vänta ett år till då?
"Efter tre MF kan du åxå kontakta oss"
Jag: jaha
"Ni får kämpa på och använd gärna ÄL-test"

Så tyvärr lär det dröja innan denna blogg skiftar ämne...


Fysisk status: värk och blod
Psykisk status: rätt ok...lite uppgiven, luttrad, skitsamma


Kommentarer
Postat av: marie

jag har gjort barnutredning på båda mina barn.
de är nu 6 och 13 år.
jag känner för det du går igenom, för det är en jobbig period, med hormontabletter och tempmätning.
jag hade ett missfall mellan dom med.
jag gjorde barnutredning 5 år på varje barn.
hoppas att du får någon hjälp snart.
mvh marie

2007-10-05 @ 11:02:05
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: MOE

Men du!! Nu deppar vi inte ihop heller!! Nu kör vi vidare och vi SKA bli tvåbarnsmammor! Jag får hjälp och det hjälper inte heller... Kom igen, nya tag - det är bara att gå vidare. Vi kommer att gå starka ur det här. Kraaaam!

2007-10-05 @ 12:08:45
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Tingeling

Med risk för att bli lynchad och med en viss partiskhet i och med min egen situation, kan jag ändå inte låta bli att tendera att hålla med läkaren.
För det första: Du KAN bli gravid, det vet du - alltså finns det inga fysiska begränsningar.
För det andra: Det är så mycket som ska stämma för att man ska bli gravid - fullt friska, normalt fungerande par, får ofta vänta många månader innan det fungerar
För det tredje: Du HAR redan ett barn, du är otroligt lyckligt lottad!! (kanske liite irrelevant, men ändå viktigt)
För det fjärde: Vart 6:e par är konstaterat infertila eller inkapabla att bli gravida "på egen hand" och måste konsultera läkare, IVF-kliniker och statlig vård för att ens få en chans att försöka. Det är långa köer, för lite resurser. Det är inte riktigt rättvist att "ta upp" deras platser om man verkligen har en chans att lyckas själv, hemma och inte har försökt särskilt länge.
TROTS ALLT, så förstår jag dina känslor och försöker inte alls förringa dem, man ska vara väldigt försiktig med att jämföra känslor/sorg, alla upplever sin individuella sorg och frustration och jag tvivlar inte en sekund på att du verkligen mår dåligt av det här.
Men ändå.. det finns mycket sanning i det du fick höra idag.

2007-10-05 @ 14:14:38
URL: http://tingelingstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0