Lärdommar

Jag är en blodgivare - en purfärsk sådan. I förrgår var första gången jag satt mig i den bakåtlutade stolen och gav av mig till någon annan...

Träna inte idag så blodtanten
Absolut inte sa jag.

Jag tränade inte i samma dag...men dagen efter det sa hon inget om. Så jag gav mig iväg för att springa intervaller....Fu fan i helvete vad det gick dåligt. Det gick så låååångsat och jag mådde illa och jag fortsatte att må illa när jag kom hem...och frös...och var trött 

Fick veta idag att lugn träning de första dagarna efter blodgivning är ok...inte hård träning...speciellt inte när man inte har litehalvtaskigt blodvärde som jag har...

Idag är jag dödligt trött. Och extremt sliten. Känner mig som ett vrak

Jag ska aldrig, ALDRIG, mer köra intervaller samma vecka som jag ger blod... För det verkar vara riktigt, riktigt dumt

Man lär så länge man lever...

Dessutom så gjorde foten ont (den har gjor det ett tag) och det verkar inte vilja ge sig...så jag måste nog inse att en löppaus är det enda rätta just nu...I november får jag börja springa igen.

Men cardiomaskinerna på gymmet har jag inte lovat att hålla mig borta ifrån.....

Kommentarer
Postat av: kapybaran

Hurra! blodgivare we like!

2009-10-19 @ 09:07:45
URL: http://kapybaran.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0