Om att stänga mjölkbaren och om att vårda relationen

Tisalen: Då kör v den här helgen då, ska vi börja ikväll så vi har tre nätter på oss som vi hade Storasyster A?
Sambon: Va! är du inte klok? Ska jag gå omkring på jobbet som en zombie och vara skittröttt, det går ju inte.
T: Nähä, men jag ska tydligen vara dödligt trött varje dag och ha hand om två barn eftersom jag har nattvakt med amning VARJE natt, du är f-n inte klok

Jag springer iväg och gråter en stund, Jag har garanterat aldrig varit så här trött i hela mitt liv (bortsett från direkt efter förlossningen), aldrig haft sämre tålamod eller ätit så illa.

Nä han fattar inte...men han komer att få lära sig den hårda vägen när han ska vara pappaleidg - lita på det!

Mjölkbaren stänger jag på egen hand i natt (hoppas jag är lika stark kl 03.15 åxå) så får han ta över sen...

Nästa helg ska amningen nämligen vara så gott som borta - för då ska vi våra relationen och låta Familjen AB vila lite. Vi ska bara var Han och Hon, Vi ska se Sverige-Danmark och sova på hotell....vara lite som innan barnen...rå oss lite granna...och det är såååååbehövligt

Kommentarer
Postat av: Lucia

Åh, vad jag önskar att man ibland kunde dela hjärna, alltså mammahjärna och pappahjärna.. Varför ska det vara så svårt att känna empati??? Man bråkar om vem som är tröttast hela tiden. Suck!! Hoppas du får en underbar mors dag i alla fall!!

Kram

2009-05-31 @ 09:25:35
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Tina i Lux

Hmmm, diskussionen kring nattvak låter mkt lik den hos oss... Ska Niklas behöva vara trött på jobbet? Nä, stackars honom att få behöva gå upp en natt.... Jag stänger mjölkbaren om nätterna from torsdag denna vecka. Nu vill jag sova hela nätterna! Ska även plocka bort nappen i samband med detta.... Wish me luck!

2009-05-31 @ 10:57:32
Postat av: Sandra

Åh jag hoppas det går bra därhemma, jag har lagt det på is. Jagorkarinte fightas på natten... men snart, snart!



Kram på dig

2009-06-01 @ 09:41:27
URL: http://barasandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0