Zonterapi

Det är så lika akupunktur men så olika.... Jag ska försöka att förklara lika och olika (så som jag uppfattar det), hur besöket var och vad Zontanten sa. Problemet är bara i vilken ände jag ska börja... det bubblar i mig av ord som vill ut, allihopa på samma gång.


Zonterapi är coolt... Det var så tydligt...när hon behandlade mage/tarm så blev det ett fasligt liv på min mage...häftigt. I övrigt var jag öm på de punkter som hörde ihop med fortplantning, fertilitet och hormoner...liksom stress. Många av punkterna var samma som de som blivit behandlade av akutanten. Jag fick även höra att jag borde dra ner på kaffet och se till att vara varm om ländryggen...liksom akutanten sa. Så återigen "hejdå älskade godaste kaffe". Den stora skillnaden mellan Zon och Aku är att Zon ger mig inte ångest...det är mer ontskönt och avslappnande. Och jag är väldigt smärttålig vad gäller massage, punktstimulering osv. Det här var mer för mig.


Zontanten tycket också att jag svarade väldigt bra på behandlingen. Och jag ska gå igen om 10 dagar.


Jag hade även problem med min syra-basbalans...jag är för sur. Vad detta innebär ska jag surfa närmre på, men bl a innebär det att jag ska dra ner på rött kött, fläsk och socker, vitt brödd och kaffe.... Så nu ska jag göra mitt bästa på den fronten....jag återkommer


 Nu hoppas jag väldigt mycket på det här. Så pass mycket att jag går över till the igen...ja nästan hela tiden i alla fall. Ngn liten kaffekopp måste nog få komma med.


Kommentarer
Postat av: MOE

Spännande att läsa om zonterapin! Jag tror inte heller att jag skulle klara akupunktur. Hoppas innerligt att det hjälper din kropp lite på rätt väg. kramis!

2007-09-13 @ 16:05:29
URL: http://lilla2an.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0