Beslut är tagna!

Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag inte orkar längre...att jag inte orkar räkna och hoppas, ha stenkoll, vara ledsen, vara låg, och avundsjuk. Jag vill njuta av livet här och nu.... jag vill känna att ett barn till är en välsignelse men inte livsavgörande. Jag har ju min allra bästaste tjej hemma...som faktiskt är mitt allt, min kärlek min..... min underbaraste goaste. Jag vill inte vakna upp hur denna frustrerande bebisverkstad och inse att jag förlorat viktig tid med henne för att jag varist så fokuserad på det som jag inte har istället för att ta vara på det som jag har!

Känns sunt, känns rätt. Känns skönt att fatta beslut.

MEN jag har INTE get upp... INTE tagit PAUS... försöker bara slappna av i mina försök, att inte fokusera...att inte bry mig om tiden...utan det handlar mer om attityden till bebisverkstaden.

men det är inte allt...fler beslut är tagna...

Jag avslutar min akupunktur. Utav många anledningar. Jag tycker det är obehagligt, jag har lätt ångest för att gå dit...och för det betalar jag pengar. Jag har inte märkt det allra minstaste resultat på bebsifronten åt de positiva hållet utan snarare tvärtom. Jag fick ingen ÄL och blödnigarna och pms´en är värre än någonsin.

och ännu fler beslut....

Jag har istället bokat tid hos en zonterapist. Jag tror att det ger mig mer, att det passar mig bättre... och jag känner en som blivit gravid på det viste och jag känner till flera.... så detta känns....känns bara bättre helt enkelt. Jag vet att även zonterapi kan göra ont. Men det är ingen som sticker nålar i mig....hårdhänt massage...det är skönt...den smärtan kan jag ta och nästa njuta av....

Kommentarer
Postat av: MOE

Du har så rätt. Det är lätt att tappa fokus på allt annat, som är jätteviktigt i livet. Våra barn till exempel! Men det är inte lätt att bryta fokuset på bebisverkstan, fast du har ju tagit ett stort steg som över huvud taget reflekterat över det och tagit ett beslut.
Hoppas att zonterapin hjälper!!

2007-09-07 @ 10:51:14
URL: http://lilla2an.wordpress.com
Postat av: Längtan

Vad härligt det måste kännas att ha fattat såna beslut! Det känns alltid bra när man vet att man följt sitt hjärta! Zonterapi tyckte jag var jättebra, väldigt avslappnande och gjorde att min ÄL fungerade klockrent.

2007-09-10 @ 08:44:54
URL: http://www.bloggen.fi/langtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0