Komplex och åtgärd

Jag har komplex - en del kan absolut betecknas som fåninga. Ett kan bli ett problem framöver. Och ngt annat har jag inte komplex för med kommer högst troligt att bli tvungen att åtgärda om 10 år.

Jag pratar om:

- Insida lår
- Utsida lår
- Insida knän

Dessa är komplex. Fettet har likosm klumpad i hop sig i oattraktiva högar på låren och nu börjar dessutom celluliterna komma. Detta har jag haft komplex för så länge jag kan minnas.

- Överarmarna - eller snarare undersidan av överarmarna.

Här har jag en ovanlig form av fettdepå. Muskeln är fast och fin men fettet hänger och ger mig ett häng som ingen träning världen kan råda bot på. Jag har alltid haft det så här och jag fick inte ens bort det när jag tävlade i Athteic Fitness. Men nu börjar tyngdlagen ta ut sin rätt och huden orkar inte längre. Jag har inte brytt mig så mycket förrut....men nu...nu har jag sett kort på mig själv och detta vill jag inte se. Detta har blivit ett större komplex än mina lår.

- Bekymmersrynkan mellan ögonen

Ålderrelaterad nojja - inget som jag vill ha men kan leva med om det innebär att lägga ut 3 300 kr var 10:e vecka för att slippa den med botox....Jag har iof redan prövat botox här vid två tillfällen, så länge effekten sitter i är det så enkelt och genialt....men det blir ju galet dyrt för ett så opermanent resultat...men vi får se jag kanske kommer igen här. För fittan vill jag ju ha mellan benen och inte mellan ögonen.

- De övre ögonlocken

Inget komplex...ännu. Jag har väldigt fylliga övre ögonlock som jag vet kommer att bli så pass hängiga med åren att jag kommer att behöva operera dem för att behålla full syn.

- närsynt

Inget komplex - men visst vore det skönt med en peration och så vips behövdes inga glasögon eller linser mer.


Angående lår, armar och ögonlock har jag kontaktat en klinik. Nu har jag funderat och tänkt och nu vill jag veta om det går att åtgärda, vilket resultat jag kan förvänta mig och vad det kostar. Jag hör hart av mig till en klinik och nu väntar jag på svar för en konultation.

Nu har min bogg återupstått - eller fått nytt liv...nu kommer den att handla om kroppsliga komplex och vad jag tänker göra åt dem samt åt annat som kan kopplas till detta tema. Jag uppdaterar kankse inte så ofta, men ibland.

Kommentarer
Postat av: hellomotti

Fan att detta ens ska behövas sånna här inlägg men jag förstår hur du känner för jag är lika komplexfylld själv tyvärr. Spelar ingen roll att någon annan säger att man är fin...tankarna på att vissa grejer på kroppen är asfula går inte att snacka bort. Min värsta grej just nu (det varierar) är påsarna under ögonen som jag i nuläget photoshoppar bort på närbilder : - ) Vill inte vara fåfäng men ÄR det tyvärr. utseendet är viktigt för mig. BLÄ!!!!

2012-06-19 @ 21:26:46
URL: http://hellomotti.wordpress.com
Postat av: Tisalen

Ja det är tragiskt, men för mig är det åxå en lättnad. Jag tror att jag har råd att åtgäda ngt som jag inte trivs med. Ngt då jag ser mig i spegeln inte tillhör mig och inte är jag.

Men detta förtjänar ett eget inlägg så småningom

2012-06-21 @ 08:07:22
URL: http://tisalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0