Coachen

Jag har en coach - en jobbcoach. En fantastisk kvinna. Hon hjälper mig att bena, sortea, reda upp och reda ut. Räta ut frågetecken. Sätta punkt, säga nej och stopp. Här kommer läxa del 1:

1) Sluta tävla i sånt där ändå ingen tävlar med dig - Typ www.funbeat.se
Det peppar inte mig, dey stressar mig eftersom jag tror att jag MÅSTE ligga påpallplats för att det ska vara värt något...och det är svårt bland förkylningar, vab och övertid. För den delen behöver jag inte träningspepp. Jag tränar så att det räcker.
.
2) Köp telefon
Min arbetstelefon är min privata telefon vilket har resulterat i att jag inte vet om det är privat eller jobb som ringer. Så därför svarar jag helt enkelt inte ibland. Dessutom så har jag på jobbet en som ringer som jag inte ska prate med (obehaglig, hot och kriminalitet...)
.
3) Säg nej till CC-mail i ärenden som jag ändå inte ska hantera
Det stressar mig att mailboxen svämmar över. Jag har dessutom svårt att sortera saker i ngn annan hög än bråttom-och-prioriterat. Jag springer på alla bollar, även de som inte är mina.
.
4) Lämna över ärende X (kopplat till personen ovan) till högsta chefen
Skitobehagligt ärende som kan komma att påverka mig som privatperson och min familj.
.
5) Fråga i första hand A och i andra hand I om de vill och kan ta över NT2
Jag har för mycket på jobbet och gör inte chefen ngt åt det så gör jag det själv
.
6) Sluta att börja ta ärenden som kommer via telefon som inte är mina
Skicka dem vidare till chefen eller M (trots att han bara jobbar en dag i veckan) istället. Det är INTE mitt problem, mitt ansvar.
.
.
Jag har redan
...gått ur funbeat
...köpt telefon
...mailat de värsta CCarna och bett dem sluta - och fått svar att det är självklart att de ska göra det.
.
Nr 4 lämnar jag över på måndag
Nr 5 skall jag fråga om innan den 22:a mars
Nr 6 känner jag busig skadeglädje inför ;)
.
.
Jag är på gång, kanske kan detta bli bra ändå. Men vad hade jag gjort utan bästa coachen K

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Det låter VERKLIGEN bra!!!

2011-03-10 @ 20:37:37
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Uniflora

Bra! Grymt bra! Stå på dig. Jag kommer kopiera vissa av dina punkter. Bland annat telefonen. Ska genast surfa och kolla.



KRAM!

2011-03-10 @ 21:48:46
URL: http://uniflora.wordpress.com
Postat av: Tudorienne

Fantastiskt!

2011-03-10 @ 22:21:37
Postat av: Linda

Härligt, själv orkade jag inte ens börja träffa någon coach för att se om det skulle klaffa.

Go girl!

2011-03-11 @ 13:14:31
Postat av: MOE

Vad klokt och bra!!



/Elin

2011-03-11 @ 13:23:24
URL: http://radhusliv.wordpress.com
Postat av: MOE

Förresten, angående telefonen. Jag skaffade privat telefon i maj förra året och det har verkligen varit såååå värt varenda peng! Att bara ha möjligheten att lämna jobbet, vilket jag inte hade tidigare. Kunde man ringa, så gjorde man det liksom...

2011-03-11 @ 13:24:45
URL: http://radhusliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0