Härligt med semester?

Semester är alltid härligt
Speciellt kravlös, pol/strandhäng med all mat inkluderad. Tankeverksamheten kunde stängas av till ett minimum.

Lillasyster T satte oss dock på hårda prov.... När jag beskriver det efetråt låter det nästan som en fars och lite smått otrloigt att allt hände på en vecka....

Dag 0-3 Under flygresan ner blev hon sjuk - tredagars feber. runt 40 graders feber i 30 grading värme. Hon fick alvedon och orkade vara med på lekplasten och i polen mellan sovstunderna.

Dag 3 hade hon ännu inte bajsat - förstoppning och vi fick köpa lavemang

Dag 4 frisk men lite spak och tagen av feber och värme

Dag 5 Börjar snora och hosta och kör mitt i natten en fontänspya i sängen där 4 dl välling, 0.5 påse chips och en rejäl dos slem sprayas över Lillasyster T och hela dubbelsängen (jag och maken klarade oss mirakulöst nog). Hela familjen sover i soffan.

Dag 6 Rymmer två ggr, varav en av gångerna så att hotellet sätter på larmet...

Dag 7 - hemresa. Mitt unde flygturen, eter att den roliga starten är klar. Tar hon sitt hanbagage och deklarerar att hon vill kliva av. Sedan var det ingen som hade det lungt på det planet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh nej, min största skräck när vi åker är att Ella blir sjuk, panikmorsa som jag är. Men men, så kan det ju gå när man reser med barn! Skönt att hon är bättre nu och nu har ni i alla fall fått lite miljöombyte. Lilla T, hon är rolig hon :-) Kram

2011-06-09 @ 08:58:32
Postat av: ullebengtsson

Herre min skapare. Vilken lugn semester;-)

2011-06-09 @ 12:40:25
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Uniflora

Förlåt, men jag skrattar så jag gråter. Jag är grymt glad att jag inte varit med om detta, men det blir väldigt dråpligt att läsa det samlat så här. Stor kram till er! Skönt alla kom hem igen.

2011-06-10 @ 19:36:47
URL: http://uniflora.wordpress.com
Postat av: Kapybaran

Tänker att du kanske vill vara med i min klubb: "nästa som säger: 'vad skönt att ni har tjejer, de är ju så lugna' slår jag på käften" ;)

2011-06-11 @ 21:50:05
URL: http://kapybaran.wordpress.com
Postat av: Charlotte Lundstedt

Goddag! vad kul din blogg verkar vara! kommer med all säkerhet läsa dina poster igen! =P Ha en kul dag :p

2011-07-01 @ 14:14:44
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0