Reflektion

Några steg tillbaka är ibland den ultimata lösningen.

Jobbet är överväldigande mycket just nu. Då blir Lillasyster A sjuk = VAB = Panik, jobbpanik. MEN man måste rätta sig efter fakta och efter att jag och mannen kommit överens om vem som är hemma när så känns det okej och lovet lugnare (även om en av mina chefer högre upp tycker att Mannen borde byta jobba, helt alvarligt alltså, så att han kan ta all vab... - vilket århundrade är han kvar i?).

Det blev nästan hela dagen hemma och jag fick adningspaus och tid till reflektion.

Förmiddagens seminarium kunde jag få referat och material från, Lunch mötet kunde grabsen sköta och andra ärende fick faktiskt chefen ta - han måste åxå få känna på att vi är kort om personal (jobbyten och barnledigheter i all ära men det ställer till det ;)
Jag blir knappast lycklilg av att alltid ställa upp och säga ja. Chefen lär inte märka av att det är personalbrist om den personal som finns vrider armarna ur led för att få det att fungera ändå.

Så nu har jag sagt ja till kunden men nej till chefen - chefen får rådda situationen och jag förbereder mitt möte som är om en kvart. I förberedane ingår viss friskvård = bloggande ;)


Kommentarer
Postat av: Kattmamman

Jag tycker att det låter som en framtidsvision att någon tycker att mannen borde ta all VAB.



Jag tycker visserligen att man som förälder har lika stort ansvar för barnen och ska i möjligaste mån dela lika. Men det är ändå upppfriskande på något sätt att den klassiska förväntningen att kvinnan tar all VAB byts ut...

2011-01-21 @ 09:32:24
URL: http://kattmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0